کد خبر : 3857
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۳۶

استاندار خوزستان:

مهیا شدن ٣٠٠ هزار هکتار زمین برای کشت چوب در خوزستان

مهیا شدن ٣٠٠ هزار هکتار زمین برای کشت چوب در خوزستان
استاندار خوزستان گفت: حدود ٣٠٠ هزار هکتار زمین برای کشت چوب در استان فراهم شده است.

 

به گزارش موج زاگرس ، علی‌اکبر حسینی‌محراب استاندار خوزستان امروز در حاشیه بازدید از شرکت پاک چوب شهرستان شوش با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان شوش به عنوان مرکز تعزیه ایران به شمار می‌رود و موجب افتخار است که در این شهرستان بار دیگر داستان کربلا برای آشنایی جوانان و نوجوانان به صورت سمعی و بصری روایت می‌شود.

وی هدف از سفر به شوش را برگزاری آیین تکریم و معارفه فرماندار جدید این شهرستان دانست و بیان کرد: مسائل اقتصادی، اشتغال، سازندگی، مسئولیت‌های اجتماعی و مصوبات سفر در جلسه شورای اداری مطرح شد.

استاندار خوزستان ضمن ابراز خرسندی از ایجاد پویایی در شهرها با کمک‌های دولت و اختصاص مسئولیت‌های اجتماعی به استان عنوان کرد: با کمک‌های دولت و اختصاص مسئولیت‌های اجتماعی و حق آلایندگی، روستاها و شهرستان‌های استان به کارگاه بزرگ تبدیل شده‌اند امیدواریم که با این روند بتوانیم مشکلات شهرها را کاهش دهیم.

حسینی‌محراب با اشاره به وضعیت آب شرب در روستاها تصریح کرد: آب شرب در بیشتر روستاها وصل شده است و پیمانکاران درحال کار هستند.

وی حرم مطهر دانیال نبی(ع) را مرکز قلوب دانست و افزود: سازمان اوقاف و سایر دستگاه‌‌های فرهنگی باید در این زمینه تحول ویژه‌ای ایجاد کنند تا جریان گردشگری در شهرستان شوش رونق پیدا کند و مردم با چهره مذهبی شهر آشنا شوند.

استاندار خوزستان ادامه داد: بیش از ۵٠٠ هکتار زمین توسط بخش خصوصی برای صنعت چوب آماده سازی شده است و از ابتدای کار آن کشت، نهالستان و برداشت صورت گرفته این حرکت می‌تواند در سراسر استان به ویژه در کانون‌های ریزگرد شکل گیرد.

حسینی‌محراب ضمن دعوت از فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌های کشاورزی جهت برگزاری کارگاه آموزشی در مزارع چوب گفت: حدود٣٠٠ هزار هکتار زمین برای کشت چوب در استان فراهم شده است و بنا داریم تا خوزستان را به سرزمین سبز با وضعیت اشتغال و معیشت مناسب برای مردم تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: همه فارغ التحصیلان کشاورزی باید در مناطقی که این زمین‌‌ها قرار گرفتند در گروه ‌های ۴ الی ۵ نفره کنار روستاییان حضور یابند و با کمک بانک‌ها این زمین‌ها را آماده کشت کنند.

استاندار خوزستان گفت: بر اساس تحقیقات برای هر ١٠ هزار هکتار زمین نیازمند یک کارخانه چوب هستیم تا چوب را تبدیل به mdf یا سایر محصولات کند و از این جهت کشور را از واردات بی‌نیاز کنیم.

حسینی‌محراب خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق در استان رخ دهد، ضمن کاهش ۴ الی ۵ درجه‌ای هوا و جذب بارندگی‌ شاهد ورود جمع کثیری از جوانان فعال استان به بازار کار خواهیم بود.

پایان پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.