کد خبر : 5509
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

نمایشگاه انفرادی نقاشی استاد هادی ابری با نام “آب و ماهی” افتتاح شد

نمایشگاه انفرادی نقاشی استاد هادی ابری با نام “آب و ماهی” افتتاح شد
هادی ابری مدرس دروس هنری دانشگاه های تهران، سمنان و رودهن نمایشگاه انفرادی نقاشی های خود را در گالری بینش به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، جنوب چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۲۲ برگزار می‌کند. این نمایشگاه تا چهاردهم آذر ماه سال جاری از ساعت ۱۶ الی ۲۰ ادامه خواهد داشت.

به گزارش موج زاگرس ، هادی ابری مدرس دروس هنری دانشگاه های تهران، سمنان و رودهن نمایشگاه انفرادی نقاشی های خود را در گالری بینش به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، جنوب چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۲۲ برگزار می‌کند. این نمایشگاه تا چهاردهم آذر ماه سال جاری از ساعت ۱۶ الی ۲۰ ادامه خواهد داشت و علاقمندان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید به عمل بیاورند.

ابری متولد یازدهم آذرماه ۱۳۴۴ خورشیدی در سبزوار است. وی فارغ التحصیل دانشگاه هنر تهران و دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است و از سال ۱۳۸۲ به آموزش دروس تخصصی گروه هنر در دانشگاه‌های تهران، سمنان و رودهن مشغول است. او تاکنون سابقه برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی عکاسی فوتوریسم در تهران را داشته و در بسیاری از کشورها در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت نموده است. ایشان سال گذشته تعداد دو اثر کانسپتچوال آرت خود را که در موزه ‘هی گیوم گانگ’ کشور کره جنوبی پذیرفته شده، به موزه این کشور اهدا نمود. گفتنی است که او تجربه بازدید از یازده کشور اروپایی و بررسی آثار موزه‌ها را در کارنامه کاری خود دارد، ضمن اینکه تاکنون چندین اثر نقاشی و عکاسی وی در اروپا به فروش رفته است.

هادی ابری در این نمایشگاه تعداد ۲۸ اثر نقاشی خود را در اندازه‌های گوناگون به نمایش گذاشته که کوچک‌ترین آن در ابعاد ۲۰×۳۰ سانتی‌متر و بزرگترین آن در ابعاد ۱۰۰×۷۰ سانتی‌متر به نمایش درآمده است. به گفته وی بیشتر کارهای ایشان از مواد و متریال میکس (آکریلیک، اکولین، روغن، آبرنگ و …) است.

او درباره موضوع آثار خود می‌گوید: از کودکی عاشق ماهی بوده و هست و بیشتر عناصر و اشیای تزئینی و تابلوهای هنری خود و همچنین بعضی از وسایل خانه‌اش به شکل و فرم ماهی است. به نظر ایشان ماهی سمبل پاکی و بی‌گناهی است و مثل انسان مدام در حال حرکت و جنب و جوش و زندگی است، اما در آب. حرکت و سیال بودن در آثار نقاشی مجموعه آب و ماهی این هنرمند مهربان، صادق و حرفه‌ای همچون آثار عکاسی فوتوریسم وی در نمایشگاه‌های پیشین بارز و آشکار است.

لازم به ذکر است استاد دکتر بهنام جلالی جعفری که دکترای هنر خود را در فرانسه به اتمام رسانده و مدت طولانی در دانشگاه‌ها به تدریس هنر طراحی و نقاشی مشغول است در مورد آثار نقاشی هادی ابری چنین می‌گوید: نقاشی آبستره از تصورات هنرمند خلق می‌شود. تصورات مفاهیم و معنای طبیعی و پرسش پذیری دارند مانند حقیقتی که یک مفهوم کلی را از هستی باز می‌تابد. این مفاهیم کلی در هنر آبستره در سطحی پدیدارشناسانه فیگوراتیو و غیرفیگوراتیو به نمایش درمی‌آیند و در هر دو حالت هنرمند در جستجوی صورت و معنای هرچه کامل‌تری از گذر ساخت ادبی به مفاهیمی است که با رنگ، فرم و بافت به تصویر کشیده می‌شود. آثار هادی ابری از همین نوع تبار است که با وضوح بیننده را از متن به درون تصویر پیوند می‌دهد‌.

نقاش، روایتگری را در آثار خود با دیدگاهی همزمان فیگوراتیو و غیرفیگوراتیو شکل می‌دهد. این همزمانی در آثار هادی ابری با فرم ماهی و آب معنایی اصیل می‌یابد که حاصل این، همه در آثارش تاییدی بر زندگی و سیال بودن آن است. همانطور که خود این هنرمند بیان می‌دارد؛ عدم قطعیت و تسلط عدم قطعیت در آثارش است که این رویکرد سنتی را در شکلی نشانه شناسانه تصویری در آثارش پدید می‌آورد تحت عنوان آب و ماهی. این نمایشگاه نمایی از این مجموعه است.

به علاقمندان هنر توصیه می‌شود بازدید از این نمایشگاه را از دست ندهید

انتهای پیام/بهار آب روشن

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.