کد خبر : 2755
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶

هشدار کرونایی بهداشت خوزستان در روز عید فطر

هشدار کرونایی بهداشت خوزستان در روز عید فطر
رییس مرکز بهداشت خوزستان نسبت به احتمال اوج گیری دوباره کرونا در روز عید سعید فطر با توجه به افزایش تعداد دید و بازدید ها و اجرای مراسمات خاص هشدار داد.

به گزارش موج زاگرس،   دکتر پژمان بختیاری نیا شنبه در گفت و گو با خبرنگار بیان کرد: از آنجایی که در آستانه عید سعید فطر قرار داریم و با توجه به آداب و رسوم خاص و افزایش دید و بازدیدها از مردم به ویژه گروههای پرخطر از جمله سالمندان، زنان باردار و افراد با بیماری های زمینه ای درخواست می شود اصول بهداشتی مانند استفاده از ماسک و پرهیز از روبوسی کردن را رعایت کنند.

وی افزود: در کل کشور طی هفته منتهی به دیروز نسبت به هفته پیش از آن تعداد بیماران و بستری کرونا کاهش یافت اما موارد فوتی افزایش یافته، در خوزستان موارد ابتلا به بیماری ۲۵ درصد، بستری ۳۹ درصد و فوتی ۲۹ درصد کاهش یافته که این شرایط به معنای پایان موج نیست چراکه روز عید فطر را پیشرو داریم.

بختیاری نیا ادامه داد: تعداد شهرهای با وضعیت زرد ۱۴ مورد و نارنجی و قرمز وجود ندارد و الگو در کل کشور نیز به همین منوال است.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهبهان، هندیجان، امیدیه، بندر ماهشهر ، رامشیر، رامهرمز، اهواز، هفتکل، مسجدسلیمان، شوشتر، گتوند، لالی، اندیکا و حمیدیه در وضعیت زرد و هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز یا نارنجی قرار ندارد.

بر اساس این گزارش، شهرهای کارون، شادگان، خرمشهر، آبادان دزپارت، ایذه، باغملک، باوی، آغاجاری، هویزه، دشت آزادگان، کرخه، شوش، دزفول و اندیمشک در شرایط آبی کرونایی هستند.

به گفته رییس مرکز بهداشت خوزستان موارد فوتی کرونا در نیمه اول فروردین ماه امسال نسبت به ۲ هفته آخر اسفند سال گذشته ۲ برابر شده بود.

تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۸ به ۱۲ شهر و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۷۶ به ۶۱ شهر کاهش یافت. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۲۷ به ۲۷۰ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۲۷ به ۱۰۵ شهر رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.