کد خبر : 5883
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱:۰۵

وزیر نیرو:

وزیر نیرو:حل مشکل آب ایذه و شمال شرق خوزستان مورد پیگیری جدی است

وزیر نیرو:حل مشکل آب ایذه و شمال شرق خوزستان مورد پیگیری جدی است
وزیر نیرو در حاشیه سفر به ایذه وعده داد که این بار پروژه آبرسانی به ایذه عملی شود و به سرنوشت پروژه‌های کلنگ‌زنی شده در سال‌های گذشته دچار نشود.

به گزارش موج زاگرس  ،  علی اکبر محرابیان وزیر نیرو ظهر امروز جهت بررسی میدانی اجرای پروژه آبرسانی به دشت ایذه و ۶ شهر دیگر استان خوزستان به شهرستان ایذه سفر کرد.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در خوزستان در سال‌های متمادی سدهای بزرگ کشور اجرا و رکوردهای بزرگی در سطح جهان برجای ماند ولی با این شرایط رساندن آب به مردم آن‌گونه که لازم بود پیش نرفت.

وی با اشاره به مشکلات آبی خوزستان در ابتدای کار دولت و بیان اینکه در شروع با مطالبه شدید آب از سوی مردم استان خوزستان مواجه بودیم افزود: خوزستان درگیر تنش‌های آبی در حوزه شرب و کشاورزی بود و بر این اساس یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت تامین آب مناسب برای خوزستان، استانی که سدهای بزرگ دارد و مردم آب مناسب برای آشامیدن ندارد، بود.

وزیر نیرو اضافه کرد: رفع مشکل آب آشامیدنی و کشاورزی خوزستان با یک برنامه‌ریزی جدی در دستور کار قرار گرفت و طرح آبرسانی غدیر که کلنگ زنی شده بود، متاسفانه آن‌گونه که مورد انتظار بود، آب را با کیفیت مناسب برای مردم تامین نکرده بود و با مدیریت جهادی در طی ۱۰ ماه آب باکیفیت با محوریت دز به ۶۰ درصد مردم رسید.

محرابیان بیان کرد: از همان زمان آغاز به‌کار دولت برنامه‌ریزی جهت انجام عملیات در بقیه استان و در ۶ شهر در دستور کار و عملیات انجام با سرعت خوب در مسیر کار قرار گرفت.

وی با اشاره به طرح آبرسانی به ایذه و شهرهای شمال شرق استان خوزستان گفت: یکی از بزرگترین و مهم‌ترین طرح‌های آبرسانی کشور به طول ۱۴ کیلومتر تونل، جهت تامین آب شمال شرق خوزستان از دریاچه سد کارون ۳ بوده که حلقه وصل هنوز اجرا نشده است.

محرابیان عنوان کرد: جهت انتقال آب از کارون ۳ به دشت ایذه تاکنون پنج جلسه کارشناسی جهت سرعت بخشیدن و رفع موارد بازدارنده تشکیل شده است تا طرح را از گزند مشکلات در امان بداریم و به حداقل رساندیم.

وی با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیا متولی اجرای این پروژه خواهد بود گفت: قرار شد عملیات با یک تونل ۱۴ کیلومتری بدون کوچکترین تجاوز به اراضی شخصی، منابع طبیعی، میراث فرهنگی و… به‌زودی آغاز شود.

حل مشکل آب ایذه و شمال شرق خوزستان مورد پیگیری جدی است

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان نیز در حاشیه این سفر اظهار کرد: حل مشکل آب شهرستان ایذه و شمال شرق خوزستان یکی از پیگیری‌های جدی همه مسئولان است و بر این اساس قرارگاه خاتم الانبیا با کمک وزارت نیرو این اقدام را عملی خواهد کرد.

وی افزود: این پروژه که ۱۰ سال در انتظار عملی شدن است و جریان آبرسانی همیشه دغدغه مردم این مناطق بوده است به مرحله اجرا در خواهد آمد.

حسینی محراب با بیان اینکه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان فعال است ادامه داد: در پروژه آبرسانی به ایذه و شهرهای مجاور در ابتدای کار فعالیت روی کشاورزی و آب شرب خواهد بود و با عملیات اجرایی این پروژه امیدواریم پس از سالها قول دادن این مشکل و وعده‌ها به پایان برسد.

وی تاکید کرد: خط لوله‌گذاری از رامهرمز تا ایذه برای هفت شهرستان انجام شده و در انتظار انتقال آب از سد کارون ۳ به ایذه و از این شهر به شهرهای ذکر شده است.

به گزارش رسانه، پروژه انتقال آب از سد کارون ۳ به دشت ایذه نخستین مرتبه در تاریخ ۲۵ تیر ۱۳۹۰ و دومین مرتبه در نیمه نخست سال ۱۳۹۷ در ماه‌های منتهی به پایان دوره نمایندگان آن ادوار با حضور مسئولان کشوری کلنگ‌زنی شد ولی هیچ‌گاه به مرحله اجرا وارد نشد که امید است سومین مرحله کلنگ‌زنی آن به مرحله اجرا برسد.

پایان پیام/

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.