کد خبر : 2811
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴

گزارش کامل:

«تنظیم کننده خبر: وحید آهنگ»

ویژه|چند خبر مهم از جزئیات سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به خوزستان

ویژه|چند خبر مهم از جزئیات سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به خوزستان
با حضور رئیس جمهور ۷۰ کیلومتر از پروژه ریلی دوخطه سازی محور اهواز-اندیمشک به صورت رسمی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در گفتگوی اختصاصی با روابط عمومی عنوان کرد:

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و پرورش خوزستان در قالب سفر رئیس جمهور به استان

 رضامراد صحرایی امروز پنج شنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در پایان اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش و در گفتگوی اختصاصی با روابط عمومی اظهار کرد: سفرهای دولت مردمی یک الگوی مدیریتی جدید در جهان است که شامل ارتباط مستقیم با مردم و فهمیدن مسائل در میدان است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت وزارت آموزش و پرورش در حوزه میز ارتباطات مردمی سفر ریاست محترم به خوزستان؛ خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از دستگاه های پاسخگو و بزرگ دو میز خدمت در اهواز و آبادان مستقر کرده است تا پاسخگوی درخواست های مردم در حوزه آموزش و پرورش باشد.

صحرایی در پایان با تاکید بر اینکه ایران مدیون خوزستان است و رشادت های مردم خوزستان در دوران ۸ سال دفاع مقدس ماندگار خواهد بود؛ خاطرنشان کرد: ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و پرورش خوزستان دستاورد سفر رئیس جمهور به خوزستان خواهد بود که فردا در جلسه با حضور رئیس محترم جمهور نهایی خواهد شد.

افتتاح ۷۰ کیلومتر از پروژه ریلی دوخطه سازی محور اهواز-اندیمشک با حضور رئیس جمهور

به گزارش موج زاگرس،        با حضور رئیس جمهور ۷۰ کیلومتر از پروژه ریلی دوخطه سازی محور اهواز-اندیمشک به صورت رسمی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

افتتاح ۷۰ کیلومتر از پروژه ریلی دوخطه سازی محور اهواز-اندیمشک با حضور رئیس جمهور

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان خوزستان ۷۰ کیلومتر از پروژه ریلی دو خطه سازی محور اهواز-اندیمشک حد فاصله ایستگاه شوش تا بامدژ را افتتاح کرد.

این پروژه ریلی با اعتباری به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان تکمیل و با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

پایان پیام/

وزیر کشور: تامین اعتبار تکمیل طرح آبرسانی فدک از اولویت‌های جدی دولت است

وزیر کشور گفت: تامین منابع اعتباری تکمیل طرح آبرسانی فدک از اولویت‌های دولت است و آن را انجام خواهیم داد.

وزیر کشور: تامین اعتبار تکمیل طرح آبرسانی فدک از اولویت‌های جدی دولت است

 احمد وحیدی وزیر کشور امروز از پروژه آبرسانی شمال شرق خوزستان با عنوان طرح “فدک” که برای شهرهای ایذه، باغملک، لالی و اندیکا انجام شده است، بازدید کرد.

احمد وحیدی با بیان اینکه تامین منابع اعتباری تکمیل طرح آبرسانی فدک از اولویت‌های جدی دولت است و آن را انجام می‌دهیم، اظهار کرد: با توجه به کاهش منابع زیرزمینی آب در این منطقه چاره‌ای جز این نیست که آب از سد کارون سه منتقل شود. با توجه به کاهش منابع زیرزمینی آب در این منطقه چاره‌ای جز این نیست که آب از سد کارون سه منتقل شود.

وزیر کشور گفت: آبرسانی به مناطق شمال شرق خوزستان شامل شهرهای ایذه، باغملک، رامهرمز، قلعه‌تل، هفتکل، صیدون و روستاهای بین‌راهی آنها در قالب طرح فدک انجام می‌شود.  این طرح شامل چند مرحله است و علاوه بر آب شُرب مردم آب کشاورزی را نیز تامین خواهد کرد.

احمد وحیدی تصریح کرد: گستره این طرح ۷ شهر، ۶۸۹ روستا و ۱۶ هزار هکتار زمین کشاورزی است و آب شُرب جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ هزار خوزستانی را تامین خواهد کرد.

وی بیان کرد: تکمیل این طرح نیازمند ۱۴ هزار میلیارد تومان هزینه است که تامین آن جزو اولویت‌های دولت سیزدهم به شمار می‌آید و وزارت نیرو آن را در دستور کار جدی خود قرار خواهد داد‌.

وحیدی عنوان کرد: این طرح به دلیل اهمیت حتماً باید با سرعت دنبال شود تا مردم منطقه دچار مشکل تامین آب نشوند‌‌.

پایان پیام/

رئیسی: تعیین تکلیف شرکت هفت‌تپه گام بسیار مهمی بود

رئیس جمهور گفت: ما خدمتگزار کارگران هفت‌تپه هستیم و تعیین تکلیف این شرکت گام بسیار مهمی بود.

رئیسی: تعیین تکلیف شرکت هفت‌تپه گام بسیار مهمی بود

 سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور امروز در گفت‌وگو با کارگران هفت‌تپه اظهار کرد: گام بسیار مهمی در ارتباط با تعیین تکلیف وضعیت هفت‌تپه برداشته شد و این شرکت سروسامان پیدا کرد که از این بابت خدا را شاکریم.

وی ادامه داد: ما خدمتگزار کارگران هفت‌تپه هستیم و اگر کاری نیز صورت گرفته زمینه آن را خداوند متعال فراهم کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اقدامات دیگری نیز باید برای این شرکت صورت بگیرد، تصریح کرد: بعضی از عزیزان در این شهرستان با مشکل بیکاری مواجه هستند. اگر چه اشتغال یکی از مشکلات کشور است اما این معضل در برخی از نقاط استان خوزستان جدی‌تر است.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکل اشتغال در خوزستان یکی از دغدغه‌های دولت است، گفت: ما باید هر چه زودتر باید نسبت به رفع بیکاری و ایجاد شغل اقدام کنیم چون جوانان این استان از توانایی‌ها و قابلیت‌های زیادی برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس جمهور که پس از افتتاح ۷۰ کیلومتر از پروژه دوخطه‌سازی راه‌آهن اهواز-اندیمشک با قطار راهی اهواز بود، با مشاهده جمعی از کارگران شرکت هفت‌تپه دستور توقف قطار را داد و به میان آنها رفت.

پایان پیام/

وزیر کشور: آبرسانی و جاده‌سازی ۲ اولویت مهم دولت برای ایذه هستند

وزیر کشور گفت: توجه به پروژه آبرسانی شمال شرق خوزستان برای پیشگیری از بی‌آبی منطقه و اتوبان ایذه-لردگان و ایذه-اهواز از طرح‌های مهم و مورد توجه دولت است.

وزیر کشور: آبرسانی و جاده‌سازی 2 اولویت مهم دولت برای ایذه هستند

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه سفر امروز خود به شهرستان ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: پروژه آبرسانی به شهر ایذه و شمال شرق خوزستان جز پروژه‌های سنگینی است که منابع مالی قابل توجهی می‌خواهد.

وی با بیان اینکه جهت اجرای این پروژه آبرسانی از دریاچه سد کارون ۳ میزان ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد افزود: کارهای اجرایی آن در دست اقدام بوده و انجام آن در دستور کار دولت است. قسمت اصلی آبگیر، تونل و لوله انتقال جز دستور کار است که باید پیگیری شود.

وزیر کشور اضافه کرد: ۶۲ میلیون مترمکعب آب جهت مصارف شرب و ۸۵ میلیون مترمکعب برای کشاورزی ایذه و شهرهایی که در امتداد این خط آبرسانی قرار دارند پیش‌بینی شده و از کارهای مهمی است که حتماً باید سرعت بگیرد تا مردم در آینده با مشکلات کم آبی مواجه نشوند.

وحیدی با تاکید بر اینکه موضوع راه یکی دیگر از مسائل جدی و با اولویت منطقه است گفت: مسیر ایذه-لردگان به طول ۱۶ کیلومتر در حال انجام است که شامل چهار پل و سه تونل است و بخشی از پروژه آزادراه ایذه-اهواز نیز در منطقه ایذه قرار دارد که با توجه به اهمیت آن در پیشگیری از تصادفات و همچنین حمل و نقل مهمی که از طریق این مسیر انجام می‌شود در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی تاکید کرد: شهرستان ایذه در حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی نیازمند توجه است. بحث کشت گلخانه‌ای جز طرح‌های مصوبی است که انجام شود و پیگیری تسهیلات آن انجام می‌شود.

وزیر کشور گفت: در حوزه میراث فرهنگی شهرستان ایذه دارای میراث بسیار بزرگ و با اهمیتی است که باید علاوه بر حفظ آن، در حوزه تبلیغات و جذب گردشگر و توسعه آن کوشید.

وی ادامه داد: تلاش برای ثبت جهانی شهرستان ایذه در دستور کار وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی قرار دارد.

انتهای پیام/

اسماعیلی: مشکل هفت تپه علی‌رغم پیچیدگی برطرف شد/ بحث منطقه ویژه اقتصادی شوش پیگیری می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مساله هفت تپه در اولویت بود و رییس جمهور جلسه اختصاصی برای این موضوع برگزار کرد و با وجود پیچیدگی‌ها، مشکل این کارخانه برطرف شد.

اسماعیلی: مشکل هفت تپه علی‌رغم پیچیدگی برطرف شد/ بحث منطقه ویژه اقتصادی شوش پیگیری می‌شود

 محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوش در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: مصوبات جدیدی در سفر دوم هیات دولت به خوزستان خواهیم داشت و اخیرا نشستی با معاون اول رییس جمهور داشتیم که موارد متعددی در این نشست برای استان خوزستان به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه خوزستان نمایندگان و مسوولان پرتلاشی دارد، گفت: رئیس جمهور نیز در یک سال و نیم اخیر هفت سفر به خوزستان برای رفع مشکلات استان انجام داده است. تمام مسائل و مشکلات و نیازمندی‌های استان خوزستان نیز در قالب گزارشی در جلسه هیات دولت مطرح خواهند شد.

اسماعیلی با بیان اینکه شوش مهد تمدن و یادآور رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس است، گفت: این منطقه در ایام دفاع مقدس کربلای ایران نام گرفت. در عین حال مساله هفت تپه در اولویت بود و رییس جمهور جلسه اختصاصی برای این موضوع گرفت و با وجود پیچیدگی‌ها، مشکل این کارخانه برطرف شد.

وی افزود: تقریبا بخش‌های مختلف نظیر مسکن مهر، بیمارستان در حال ساخت ۲۰۶ تختخوابی و راه‌ها را بازدید کردیم و خود را مکلف به رفع مشکلات می‌دانیم. در عین حال در شهر شوش برخی مردم درخصوص مسائل امنیتی نگرانی‌هایی داشتند که به طور قطع باید رسیدگی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار کرد: بحث منطقه ویژه اقتصادی شوش نیز پیگیری می‌شود تا منطقه از مواهب طبیعی و جغرافیایی بیشتر بهره مند شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تلاش‌های مردم خوزستان در مراسم اربعین حسینی را ستود و افزود: ما تسهیل گر امور مردم هستیم و افتخار می‌کنیم که مردم پای کار اربعین هستند.

اسماعیلی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و عملیات فتح المبین اظهار کرد: این توفیق حاصل شد که در کنار دعبل خزاعی شاعر بزرگ اهل بیت و حضرت دانیال توفیق خدمت به مردم شهرستان شوش را داشته باشیم.

پایان پیام/

بذرپاش: ساخت مسکن در اولویت دولت قرار دارد/ در حال تأمین زمین و منابع بانکی هستیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت مسکن با توجه به قیمت تمام شده‌ الآن و مشکلاتی که مردم با آن دست به گریبان هستند کار آسانی نیست اما اولویت اصلی ما پیگیری است.

بذرپاش: ساخت مسکن در اولویت دولت قرار دارد/ در حال تأمین زمین و منابع بانکی هستیم

 مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، امروز در طی سفر استانی رییس جمهور و در جمع مردم شهرستان دزفول اظهار کرد: علی رغم تمام اقدامات صورت گرفته اما مشکلات همچنان فراوان است و باید بیش از این وقت گذاشت و پیگیری کرد تا ان‌شالله تمام مشکلات مرتفع شود. یکی از اولیت‌های ما در سطح استان، ساخت مسکن لست

وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به بازدید از مجتمع‌های در حال ساخت شهرستان دزفول عنوان کرد: در حال حاضر در این شهرستان سه هزار و ۴۰۰ واحد در حال ساخت وجود دارد که بیش از پنجاه درصد پیشرفت پروژه داشته‌اند.  ان‌شاءالله در سال جاری، واگذاری‌ها به تدریج آغاز شود و سرعت ساخت افزایش می‌یابد‌.

بذرپاش در رابطه با نهضت ملی ساخت مسکن بیان کرد: ما در سطح استان خوزستان نیز طرح تامین زمین برای حدود پنجاه هزار واحد انجام شده و روند این پروژه در حال سرعت گرفتن است که ان‌شاءالله تامین زمین‌ به اتمام برسد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن جهت افزایش سرعت ساخت واحدها، افزود: همچنین در دزفول و اطراف آن، زمین‌های دولت را وارد کار خواهیم کرد تا ضمن افزایش ساخت واحدها، سرعت‌دهی را با بکارگیری ظرفیت نهادها داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اولویت دانستن ساخت مسکن گفت: ساخت مسکن با توجه به قیمت تمام شده‌ی الآن و مشکلاتی که مردم با آن دست به گریبان هستند کار آسانی نیست اما اولویت اصلی ما پیگیری است که هم‌زمان در حال تامین زمین و پشتوانه منابع بانکی و دیگر منابع برای پیش‌برد این پروژه هستیم.

وی در پاسخ به حجم بالای نامه‌های مردمی با تاکید بر اینکه خدمت به مردم وظیفه آن‌هاست، افزود: امروز یا فردا که به تهران برمی‌گردیم حتما طی ساختاری به نامه‌های شما رسیدگی خواهیم کرد و نامه‌ها پاسخ داده خواهند شد؛ شما مطمئن باشید کم کاری صورت نمی‌گیرد و هر آنچه از دستمان بربیاید انجام می‌دهیم.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.