کد خبر : 1833
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

پادرمیانی سپاه برای رونق بخشیدن به بندر شادگان

پادرمیانی سپاه برای رونق بخشیدن به بندر شادگان
فرمانده سپاه ولی عصر (عج) استان خوزستان امروز بعد از بازدید از بندر شادگان خواستار رونق بخشیدن و احیای این بندر شد.

به گزارش موج زاگرس ، از شادگان، سردار شاهوار پور فرمانده سپاه ولی عصر (عج) استان خوزستان امروز بعد از بازدید از بندر شادگان طی جلسه ای با شورای تامین شهرستان با بیان اینکه بندر شهرستان شادگان در  افزایش کسب و کار و اشتغال جوانان و مردم تاثیر مهمی دارد  خواستار رونق بخشیدن و احیای این بندر شد.

در چند سال اخیر ممانعت‌های زیادی برای انتقال کالاهای موسوم به ته‌لنجی( کالای همراه ملوان ) ایجاد شده و تجار و بازرگانان و کاسبان شادگان همواره از این وضعیت گلایه‌مند بوده‌اند.

کالاهای همراه ملوان ( ته‌لنجی) در واقع به کالاهایی گفته می‌شود که لنج‌داران و کسانی که شناورهای صفاری یا تجاری دارند و کارکنان این لنج‌ها، بدون پرداخت عوارض گمرکی می‌توانند وارد کشور کنند و یک امتیاز برای این افراد محسوب می‌شود.

 خور بوخضیر یکی از انشعاب های خورموسی است و به  لحاظ نزدیکی به شهرستان شادگان از دیرباز به عنوان صیادی مورد توجه بوده و بعدها تحت عنوان بندری تجاری با هدف رونق کسب و کار و ایجاد فرصت های جدید اشتغال به مساحتی معادل ۳۰ هکتار در مجاورت این بندر صیادی جانمایی می گردد و با سرمایه گذاری مستقیم سازمان بنادر و دریانوردی، مراحل احداث این بندر تجاری آغاز و در مساحتی بیش از ۳ هکتار با برخورداری از ساختمان های اداری، انبار و امکانات جانبی در مهرماه سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسید.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.