کد خبر : 2109
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان دزفول:

پیش بینی برداشت ۱۰۰ هزار تن مرکبات در دزفول

پیش بینی برداشت ۱۰۰ هزار تن مرکبات در دزفول
معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان زمان برداشت، افزون بر ۱۰۰ هزار تن مرکبات از باغات شهرستان دزفول برداشت شود.

به گزارش موج زاگرس،  علی کرمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار، افزود: مرکبات دزفول در سطح حدود هفت هزار هکتار کشت شده که حدود ۶ هزار هکتار آن بارور است.

وی تولید در فصل زمستان و خارج از فصل را از شاخص‌های ویژه مرکبات دزفول دانست و ادامه داد: برداشت مرکبات دزفول از شهریورماه با برداشت لمون محلی آغاز می‌شود و تا فروردین ماه ادامه دارد.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول بیان کرد: سلامت محصول از دیگر شاخص‌های مرکبات دزفول است و طبق برنامه‌های کارشناسی و مبارزه بیولوژیک با حشرات و آفات ادعا می‌کنیم سالم‌ترین مرکبات کشور در استان خوزستان و شهرستان دزفول تولید می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی فعلی منطقه توصیه می‌شود مردم کشور و هم استانی‌ها برای دیدن باغات و گردشگری به شهرستان دزفول سفر کنند.

کرمی اظهارکرد: مرکبات در رقم‌ها و گونه‌های مختلفی در دزفول وجود دارند که شامل انواع لمون‌ها، پرتقال، نارنگی و گریپ فروت هستند.

وی افزود: با توجه به وضعیت مطلوب مرکبات دزفول از نظر سلامت و طعم و مزه، بازار هدف بیشتر مرکبات دزفول، استان خوزستان است ضمن اینکه به سایر استان‌های کشور نیز صادر می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.