کد خبر : 5359
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲:۱۹

چهار احتمال برای سرنوشت جنگ غزه

چهار احتمال برای سرنوشت جنگ غزه
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: از آنجایی که آمریکا فرماندهی اتاق جنگ علیه فلسطین را برعهده دارد، گروه‌های مقاومت در منطقه وارد عمل شدند ‌و ضربه دوم طوفان الاقصی درحال برنامه‌ریزی است.

به گزارش موج زاگرس؛ آیت الله عباس کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع روحانیون مدرسه علمی امام حسین (ع)، اظهار کرد: ضربه اول عملیات طوفان الاقصی فتح الفتوح مقاومت بود و رژیم به هیچ وجه نمی‌تواند آن را جبران کند.

وی افزود: رژیم دچار فروپاشی درونی شده و در سایه این شکست بزرگ، سازه‌های حاکمیتی آن یکی پس از دیگری فرو می‌ریزد به گونه‌ای که تنها راه‌حل برای حفظ رژیم این بود که رئیس جمهور آمریکا به طرز بی سابقه‌ای به اتاق عملیات جنگ بیاید و سیاست‌گذاری و هدایت جنگ را برعهده گیرد و ناوگان‌های آنها هم حرکت کند تا به رژیم روحیه و مجوز قتل‌عام مردم بی دفاع غزه را بدهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: ضربه دوم عملیات طوفان الاقصی در حال برنامه ریزی است و راهبرد وحدت ساحات در جبهه مقاومت اجرا می‌شود یعنی اینکه جبهه‌های مختلف محور مقاومت یکپارچه و متحد عمل می‌کند؛ از آنجایی که آمریکا فرماندهی اتاق جنگ را برعهده دارد، گروه‌های مقاومت دیگر در منطقه وارد عمل شدند و حرکات آنها ادامه دارد.

وی با اشاره به پیش بینی چند سناریو برای آینده جنگ علیه غزه، عنوان کرد: یک سناریو مربوط به رژیم صهیونسیتی است که شامل جنگ فرسایشی، قتل عام مردم، نابودی حماس، اشغال غزه و کوچ اجباری مردم از غزه به صحرای سینا در مصر و سایر کشورهای عربی است اما این اتفاقات هیچگاه محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به روحیه شجاعت و صلابت نیروهای مقاومت فلسطین، گفت: با همه حملاتی که صورت گرفته، مقاومت فلسطین همچنان توانمند است وجنگ حتی یک سال هم به طول انجامد، همچنان قدرت دفاع دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان، سناریو دوم را جنگ منطقه‌ای تمام عیار دانست و گفت: در این سناریو ایران و محور مقاومت با آمریکا وارد جنگ شود که این سناریو نیز اتفاق نمی افتد چون برای آمریکا هزینه‌های سنگین مالی، دیپلماسی و سیاسی دارد و تحقیر تاریخی می‌شوند‌.

وی با بیان اینکه  در صورت بروز جنگ ناوگان‌های آمریکا ضربه‌های سختی میخورند، افزود: بعد از جنگ ویتنام راهبرد آمریکا ورود به جنگ‌هایی است که از قبل پیروزی آنها محرز باشد و وارد جنگ‌هایی نمی‌شوند که احتمال شکست دارند.

آیت الله کعبی اظهار کرد: سناریو سوم مطلوب مقاومت است که شامل پایان محاصره غزه، ورود کمک‌های انسان دوستانه و تبادل اسرا می‌شود؛ رژیم برای فرار از این سناریو درحال قتل عام وحشیانه برای نابودی مقاومت با کمک دولت‌های غربی است.

وی عنوان کرد: فشار افکار عمومی جهانی احتمال تحقق سناریو سوم را افزایش می‌دهد و می‌تواند ماشین جنایت و کشتار و نسل کشی صهیونیست‌ها را متوقف کند لذا تجمعات و حضور بین المللی بسیار موثر است و باید ادامه یابد؛ همچنین طرح شکایت تحت عنوان جنایت جنگی در نهادهای حقوقی بین المللی مهم است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه محور مقاومت دیگر محدود به منطقه ما نمی‌شود و درحال تبدیل به فرهنگ جهانی است، افزود: در سایه این جنایات، دو جبهه وجود دارد که اولی جبهه درنده‌خویی، توحش، مرگ انسانیت و مرگ وجدان بشری است و جریان دوم همان وجدان‌های بیدار جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان است.

وی با اشاره به تهدید مداوم رژیم صهیونسیتی به حمله زمینی به غزه، عنوان کرد: آنها هم می‌دانند غزه قتلگاه و باتلاق صهیونیست‌‌ها خواهد بود و در جبهه شمال هم مقاومت حزب الله وارد عمل می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: سناریو چهارم هم حمله زمینی به غزه است و ضربه محدود به مقاومت در مدت دو یا سه ماه است به طوری که بخش‌‌هایی از غزه را اشغال کرده و تعدادی از نیروهای مقاومت را اسیر یا شهید کنند.

وی افزود: رژیم چون توانایی ادامه جنگ را نخواهد داشت و تقاضای آتش‌بس می‌کند؛ رژیم صهیونسیتی این را نوعی ترمیم نسبی برای شکست بزرگ خود به شمار می‌آورد اما تحقق این سناریو بعید است و این هفته تعیین کننده خواهد بود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.