کد خبر : 1440
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۳۳

گروه های جهادی از ارکان مهم بسیج و سپاه/انتصاب جدید در سپاه خوزستان

گروه های جهادی از ارکان مهم بسیج و سپاه/انتصاب جدید در سپاه خوزستان
سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان در این مراسم عنوان کرد: یک از بحث های که باید همواره مرور شود موضوع محرومیت زدایی و سازندگی است، رویکردی جدیدی که سپاه بعد از جنگ پیدا کرد.
به گزارش موج زاگرس،در مراسمی با حضور فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان، فرماندهان نواحی و مسئولین استانی سرهنگ زبیدی، مسئول سابق بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان تودیع و سرهنگ سید اسلام موسوی مسئول جدید بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان معارفه شد.

سرهنگ سید اسلام موسوی پیش از این فرماندهی سپاه ناحیه باغملک و فرماندهی سپاه اندیکا را در کارنامه مسئولیت های خود دارد و اکنون به سمت مسئول بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان معارفه شد.

سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان در این مراسم عنوان کرد: یک از بحث های که باید همواره مرور شود موضوع محرومیت زدایی و سازندگی است، رویکردی جدیدی که سپاه بعد از جنگ پیدا کرد.

سردار شاهوار پور با اشاره به اهمیت گروه های جهادی و حرکت های جهادی بسیج سازندگی گفت: مجموعه گروه های جهادی یکی از مهمترین ارکان مجموعه سپاه و بسیج هستند که باید حمایت ویژه و گسترده ای در این بخش صورت بگیرد.

وی افزود: گروه های جهادی و جهادگران در برنامه های محرومیت زدایی و عام المنفعه پر رنگ تر، سازمان یافته و تخصصی تر کار کنند.

این مقام مسئول عنوان داشت: همواره بعد از جنگ دغدغه داشتیم که چگونه سپاه را به مردم یاد آوری کنیم یا در تغییر نسل ها و فراموشی روزگار خدمت گذاری داشته باشیم تا سپاه در یاد مردم ماندگار شود و کارکردهای سپاه در نگاه مردم به روز باشد.

سرهنگ زبیدی، مسئول سابق بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه بسیج سازندگی به عنوان متولی سازماندهی گروه های جهادی نقش مهم و قابل ملاحظه در مدیریت بحران ها دارد گفت: بسیج سازندگی هم هدایت کننده و هم به عنوان مجری بوده است که با هم افزایی با دستگاه های اجرایی سازماندهی نیروها، کار جهادی و پیگیری ها و نقش اجرایی با دستور فرمانده سپاه ولی عصر (عج) استان صورت گرفت.

زبیدی با اشاره به اینکه در زمینه اقتصاد مقاومتی و اشتغال هم کار آموزش انجام دادیم هم کار احداث و راه اندازی کارگاه های اقتصاد مقاومتی گفت: ۱۳۷۶ صندوق قرض الحسنه راه اندازی شده که ۴۱ میلیارد از منابع مردمی در مناطق محروم جمع آوری شده و به همدیگر وام اعطا کردند در بحث پرداخت تسهیلات بیش از ۱۰۰ میلیارد و بیش از ۴۴۵۰ کارگاه راه اندازی شده است.

به گفته وی راه اندازی اولین دهکده اقتصادی مقاومتی برای جهش تولید در حمیدیه برای کاهش هزینه های کشاورزی انجام گرفت.

وی افزود: در مبارزه با ریزگردها و بیابان زدایی ۸ هزار هکتار نهال کاری و ۱۴ هزار هکتار عملیات مکانیکی، همچنین در دو سال دو میلیون هکتار جنگل ها حفظ و حراست صورت گرفت.

در سامانه اطلس جهادی تاکنون ۳۲۸۴ گروه جهادی تایید ثبت و ۲۶۰۰ گروه از این تعداد در بسیج سازندگی تایید شدند و ساماندهی فعالیت ها در حال انجام است. در زلزله اندیکا با راه اندازی قرارگاه شهید حسین پور بیش از ۴۰۰ واحد در ۳۰ روستا با ۳۰ قرارگاه جهادی احداث گردیدهمچنین در تفاهم نامه با کمیته امداد واحد های مسکن مددجویی در حال ساخت هستند.

سرهنگ سید اسلام موسوی، مسئول جدید بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان با تقدیر از تلاش های جناب سرهنگ زبیدی که در این چند سال کارهای بزرگی انجام دادند گفت: ان شالله ما را مشورت و مساعدت دهند و مجموعه های که با ایشان همراهی و همکاری کردند ما را هم یاری کنند خصوصا ظرفیت جهادگران بسیجی در مناطق محروم بنا به سفارش فرمانده سپاه ولی عصر (عج) استان همکاری داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.