کد خبر : 1191
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷

معاون بنیاد شهید خوزستان:

۱۱هزارجانباز و فرزند شاهد در خوزستان بیکار هستند

۱۱هزارجانباز و فرزند شاهد در خوزستان بیکار هستند
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید خوزستان گفت: ۱۱ هزار جانباز و فرزند شاهد خوزستانی بیکار وجود دارد که در بند «ج» ماده ۸۷ به صراحت برای اشتغال آنها اشاره شد.

به گزارش موج زاگرس، علیرضا قهفرخی در نشست خبری بیان کرد: گروه اول برای جذب در دستگاه‌های دولتی شامل فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد است که آمار آنها یک هزار و ۲۵۰ نفر است؛ در حال حاضر حدود ۱۱ هزار نفر بیکار داریم و مابقی در گروه دوم قرار دارند و در بند «ج» ماده ۸۷ به صراحت برای اشتغال آنها اشاره شد.

وی با اشاره به اینکه مدرک تحصیلی آن یک هزار و ۲۰۰ نفر از مقطع دیپلم تا دکترا هستند، گفت: تسهیلات اشتغال در این زمینه وجود دارد که سال گذشته به دارندگان شرایط این تسهیلات تقدیم شد و با پیگیری‌های مدیرکل هفته قبل با معاون اقتصادی استاندار خوزستان مذاکره شده تا سهمیه درخور شأن این خانواده‌ها اخذ و تقدیم شود.

قهفرخی با اشاره به اینکه تسهیلات خوداشتغالی برکت به خانواده شهدا تقدیم شد، عنوان کرد: همه وظایف شغلی خود را بر اساس قانون و مقررات انجام می‌دهیم و از اصحاب رسانه نیز تقاضای همکاری در اجرای قانون را داریم چون ایثارگران فراتر از قانون درخواستی ندارند.

وی با اشاره اصل ۱۲۳ قانون جمهوری اسلامی قانون جامع ایثارگری عنوان کرد: اگر در خوزستان فقط ۶۰ درصد این قانون اجرا شود، مشکلات و معضلات جامعه ایثارگری و خانواده شهدا حل می‌شود چون اجرای این قانون رضایتمندی جامعه هدف را به دنبال دارد.

قهفرخی گفت: روز سه‌شنبه وبیناری با مدیران کشوری بنیاد شهید برگزار شده که پرداخت هزینه فوت خانواده شهدا و ایثارگران و هدیه ازدواج به عنوان مطالبات و معوقات ایثارگران در این دو بخش پیگیری شده است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.