کد خبر : 4570
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷

۴۷۳۲ واحد مسکونی تحویل مردم خوزستان شد

۴۷۳۲ واحد مسکونی تحویل مردم خوزستان شد
مزمان با گرامیداشت هفته دولت و در آیین افتتاح همزمان ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کشور باحضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور، چهار هزار و ۷۳۲ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش موج زاگرس،    مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان روز یکشنبه در حاشیه این آیین که در محل استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: امروز با حضور ویدیو کنفرانس رییس جمهور، چهار هزار و ۷۳۲ واحد مختص متقاضیان استان خوزستان به بهره برداری رسید که بخش عمده این واحدها مربوط به مسکن روستایی است.

به گفته مسعود بیات‌منش موضوع نهضت ملی مسکن و چهار میلیون واحد، در قالب چهار فصل شامل مسکن روستایی، مسکن حمایتی، مسکن خود مالکی و مسکن بافت فرسوده تقسیم بندی شده است.

وی ادامه داد: در خوزستان متناسب با نرخ جمعیت، باید ۲۴۰ هزار واحد ابلاغ می‌شد ولی برای اینکه استان، قابلیت بارگذاری جمعیت خوبی دارد و با توجه به سیاست‌های کلی نظام، در سواحل خلیج فارس و دریای عمان نیز باید استقرار جمعیت داشته باشیم؛ سهمیه بیشتری به استان اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان توضیح داد: در زمینه مسکن ملی ۲۸۲ هزار واحد برای کل استان پیش بینی شده است که از این تعداد ۱۴۰ هزار واحد مربوط مسکن حمایتی، حدود ۷۰ هزار مسکن روستایی و مابقی هم در مسکن خود مالکی و بافت فرسوده هستند.

 

وی با اشاره به اینکه خوزستان در زمینه مسکن حمایتی عقب است گفت: برای جبران این عقب‌ماندگی ۲ برنامه ۶ ماهه تعیین شده تا در ۲ ساله باقی مانده دولت هدفگذاری‌های انجام شده را به سرانجام برسانیم.

به گفته بیات منش بخش اصلی نگاه دولت معطوف به مسکن حمایتی شامل زمین رایگان و آماده سازی شده همراه با تسهیلات است تا از طریق ارزش افزوده برای استان، رونق اشتغال و رونق اقتصادی، تولید مسکن و تنظیم بازار مسکن نیز صورت گیرد.

وی با اشاره به شهر رامین و شیرین شهر اهواز گفت: این ۲ شهر قرار بود سرریز جمعیت اهواز را پوشش دهند که به دلایل مختلفی از آن استقبال نشد؛ اما با توجه به سرمایه گذاری های خوب صورت گرفته، اکنون لازم‌است در زمینه توسعه زیرساخت، حمل و نقل و سایر مسایل این شهرها برنامه ریزی های کاربردی انجام شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان به وجود زمین‌های خالی در شهر اهواز که بخشی از آن‌ها متعلق به برخی دستگاه‌ها است اشاره کرد و گفت: در این زمینه با انجام استعلام زمین های مربوط به برخی دستگاه ها، تلاش داریم با همکاری هایی که به خصوص از سوی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب صورت می گیرد، در جای مناسب شهر اهواز، برای شهروندان واحدهای مسکونی احداث کنیم.
به گزارش ایرنا طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم ارائه کرد. قرار است در چارچوب آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شود.

طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.
همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانستند ثبت‌نام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.