کد خبر : 6070
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲

استاندار خوزستان:

خوزستان سرشار از قومیت های متنوع و دارای تاریخ کهن است

خوزستان سرشار از قومیت های متنوع و دارای تاریخ کهن است
استاندار خوزستان بر ساماندهی مبادی ورودی شهر اهواز تاکید کرد و گفت: ساماندهی تمامی مبادی ورودی باید برگرفته از فرهنگ مردمان این منطقه باشد.

به گزارشموج زاگرس؛   استاندار خوزستان بر ساماندهی مبادی ورودی شهر اهواز تاکید کرد و گفت: ساماندهی تمامی مبادی ورودی باید برگرفته از فرهنگ مردمان این منطقه باشد.

علی اکبر حسینی محراب چهارشنبه ۲ اسفندماه در نشست قرارگاه عمران و توسعه اهواز بیان کرد: خوزستان سرشار از قومیت های متنوع و دارای تاریخ کهن است و این موضوع باید در معماری شهری دیده شود.

وی افزود: باید نماد دفاع مقدس و جهاد عشایر عرب و بختیاری در المان های ورودی شهر اهواز لحاظ شود تا مردم دیگر استان ها با تاریخ استان آشنا شوند.

استاندار خوزستان گفت: لازم است که ورودی های هر شهر متناسب با معماری شهری و فرهنگ غنی همان شهر طراحی شود لذا تمامی دستگاه های مرتبط علاوه بر تبلیغات خود در ورودی شهرها، باید به این موضوع توجه کنند.

وی افزود: احداث فضای سبز و محل هایی برای استراحت زوار و کاروان‌های راهیان نور در مبادی ورودی شهرها ضروری است چرا که این موضوع به زیبایی شهر نیز کمک‌ می‌کند.

حسینی محراب گفت: معمولا مبادی ورودی، نماد هر شهر هستند لذا باید تمامی امکانات لازم از جمله مسجد، پارک و مهمانسرا در ورودی های اهواز ایجاد شود تا محلی برای توقف مسافران باشد.

وی افزود: مجتمع های بین راهی باید توسط مردم و بخش خصوصی راه اندازی و اداره شوند تا ماندگاری بیشتری داشته باشند.

استاندار خوزستان در ادامه در خصوص شرایط بازار منطقه شیبان و انتقال آنها به محلی دیگر گفت: برای انتقال این افراد که از این طریق امرار و معاش می کنند باید از نظرات بزرگان این منطقه استفاده شود.

وی در خصوص روشنایی معابر شهر اهواز نیز گفت: روشنایی برخی از معابر سطح شهر از شرایط خوبی برخوردار نیستند لذا باید تا یک‌ هفته آینده این مشکل برطرف و شرایط تردد برای مردم آسان تر شود.

شهر اهواز دارای پنج محور ورودی از سمت خرمشهر، اندیمشک، حمیدیه، شیبان و ماهشهر است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.