تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰:۱۲
کد خبر : 6493

نذر فرهنگی جالب خانواده شهید خوزستانی/احیای زیستگاه سوخته خاییز با روش مدرن کشت پهپادی

نذر فرهنگی جالب خانواده شهید خوزستانی/احیای زیستگاه سوخته خاییز با روش مدرن کشت پهپادی
عملیات بیولوژیکی بذرپاشی با پهپاد و کاشت نهال درختان بومی بعنوان نذر فرهنگی در محدوده منابع طبیعی شهرستان بهبهان که به تازگی قربانی آتش سوزی شده است، اجرایی می شود.

به گزارش موج زاگرس؛ برای نخستین بار در خوزستان در راستای احیای بخش های سوخته زیستگاههای ارزشمند بدیل و خاییز، عملیات احیای اکوسیستم های دچار حریق شده از طریق نذر فرهنگی زیدونیها اجرا می شود.

مدیر کل محیط زیست استان خوزستان در این باره به خبرنگار ما گفت: اجرای نخستین مورد از عملیات بیولوژیکی بذرپاشی با پهپاد در خوزستان، در مناطقی از محیط زیست بهبهان که قربانی حریق و آتش سوزی شدند پیگیری شد.

داود میرشکار تصریح کرد:با توجه به تمایل خانواده شهید ایرج کوپی (از شهدای هشت سال دفاع مقدس بخش زیدون بهبهان) مبنی بر اختصاص هزینه سالگرد شهادت این شهید بزرگوار به رفع معضلات زیست محیطی ناشی از آتش سوزی خاییز، به پیشنهاد سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بهبهان و موافقت خانواده شهید، هزینه مراسم سالگرد شهادت عملیات بذرپاشی با پهپاد برای مناطق قربانی آتش سوزی اختصاص یافت .

سرپرست اداره محیط زیست بهبهان در این خصوص گفت: کوروش کوپی، فعال زیدونی محیط زیست و برادر شهید کوپی اعلام کرد، درنظر دارند که به تصمیم پدر و مادر و خانواده، هزینه مراسم سالگرد این شهید بزرگوار که همه ساله در روز شهادت ایشان( شب عاشورا) برگزار می شود، به احیای اکوسیستم های طبیعی اختصاص پیدا کند.

چنگیزی خاطرنشان کرد: به پیشنهاد اینجانب و توافق با خانواده شهید، مقرر شد با هدف فرهنگ سازی، تاکید بر اهمیت زیست بوم و تزریق امید به جامعه دغدغه مند و نگران حوزه محیط زیست، مبلغ مورد نظر به احیای جنگل های سوخته منطقه حفاظت شده خاییز  بصورت بذرپاشی بیولوژیک هوایی با پهباد و کاشت نهال درختان بومی همان زیستگاه اختصاص یابد.

وی در پایان با تقدیر از این نذر فرهنگی،گفت: به منظور اجرایی شدن این نذر با شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری در خوزستان ، که قبلا در استان یزد این روش بذر پاشی را در چندین روستا میبد و تفت انجام داده، مذاکره کردیم.

به گزارش موج زاگرس؛گروهبان دوم شهید ایرج کوپی، فرمانده پدافند هوایی ارتش، زاده ۱۳۳۸ روستای آباد از توابع بخش زیدون بهبهان در تاریخ ۱۳۶۱/۸/۷ مصادف با روز تاسوعا، در جبهه سومار به شهادت رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.