تاریخ انتشار : شنبه ۶ تیر ۱۴۰۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر : 9533

ناکامی سوداگران عتیقه در بهمئی/دستگاه گنج‌یاب قاچاق به مقصد نرسید

ناکامی سوداگران عتیقه در بهمئی/دستگاه گنج‌یاب قاچاق به مقصد نرسید
فرمانده انتظامی شهرستان بهمئی از اجرای یک عملیات موفق پلیسی در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد که طی آن، یک محموله پیشرفته گنج‌یاب قاچاق کشف و چهار متهم در این رابطه دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

به گزارش موج زاگرس، سرهنگ فرزین جمشیدی، فرمانده انتظامی شهرستان بهمئی، در تشریح جزئیات این عملیات اظهار داشت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر تردد یک دستگاه خودروی حامل تجهیزات غیرمجاز در سطح شهرستان، شناسایی و توقیف این محموله در دستور کار ویژه پرسنل یگان امداد قرار گرفت.

سرهنگ جمشیدی افزود: مأموران یگان امداد پس از اطمینان از صحت گزارش‌ها و هماهنگی کامل با مرجع قضایی، با استقرار تورهای ایست و بازرسی هدفمند در محورهای مواصلاتی، خودروی مورد نظر را شناسایی و در یک اقدام ضربتی متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی دقیق از این خودرو، یک دستگاه گنج‌یاب پیشرفته و غیرمجاز کشف و ضبط شد، خاطرنشان کرد: در همین رابطه چهار نفر متهم دستگیر شدند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی، برای سیر مراحل قانونی و صدور احکام لازم به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهمئی با تأکید بر قاطعیت پلیس در برخورد با سوداگران میراث فرهنگی و قانون‌شکنان، تصریح کرد: حمل، نگهداری و خرید و فروش تجهیزات غیرمجاز حفاری، جرم محسوب می‌شود و نیروی انتظامی با هرگونه اقدامی که امنیت و هویت تاریخی منطقه را به مخاطره بیندازد، با جدیت و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

سرهنگ جمشیدی در پایان ضمن قدردانی از هوشیاری و همکاری صمیمانه شهروندان با نیروی انتظامی، از عموم مردم خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک یا اطلاع از فعالیت‌های غیرقانونی در این حوزه، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا در اسرع وقت نسبت به برخورد با متخلفان اقدام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.