کد خبر : 1381
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

استاندار خوزستان:

افزایش میزان بیماری‌های خاص تحت پوشش بیمه سلامت

افزایش میزان بیماری‌های خاص تحت پوشش بیمه سلامت
استاندار خوزستان گفت: برخی از خانواده‌ها در هنگام بیماری به ناچار مجبور به فروش اموال و دارایی خود می‌شوند که با پوشش‌های ایجاد شده بخش عمده‌ای از هزینه‌های خانوارها کاهش می‌یابد تا دیگر نگرانی از جهت تأمین هزینه‌ درمان نداشته باشد.

به گزارش موج زاگرس ،  محمدمهدی ناصحی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران امروز چهارشنبه ۱۱ آبان‌ماه با صادق خلیلیان، استاندار خوزستان دیدار و گفت و گو کرد.

استاندار خوزستان در ابتدای این دیدار با بیان اینکه افزایش پوشش بیمه‌‌ای بیماری‌های خاص از ۵ به ۲۶ بیماری اتفاق مهمی است، اظهار داشت: از خداوند متعال می‌خواهیم که هیچکدام از هم‌وطنانمان دچار بیماری نشوند؛ اما در زمان بروز بیماری حداقل این است که خانواده‌ها مشکل هزینه‌های سنگین درمان بیماری‌های خاص را نداشته باشند.

خلیلیان بیان داشت: به زودی در کشور و استان خوزستان میزان بیماری‌های خاص تحت پوشش بیمه سلامت از ۲۶ به ۴۴ نوع بیماری صعب العلاج و خاص افزایش می‌یابد.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی مشاوره‌های ژنتیکی پیش از ازدواج عنوان داشت: فرهنگ‌سازی مشاوره‌های ژنتیکی پیش از ازدواج به دلیل ازدواج‌های فامیلی در استان ضرورت دارد؛ زیرا می‌تواند به عنوان عامل پیشگیری از بیماری‌های خاصی که از نوزادی خانواده‌ها را دچار مشکل می‌کند، تلقی شود.

وی در پایان گفت: برخی از خانواده‌ها در هنگام بیماری به ناچار مجبور به فروش اموال و دارایی خود می‌شوند که با پوشش‌های ایجاد شده بخش عمده‌ای از هزینه‌های خانوارها کاهش می‌یابد تا دیگر نگرانی از جهت تأمین هزینه‌ درمان نداشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.