کد خبر : 2823
تاریخ انتشار : جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷

گزارشی کامل از سفر سرپرست وزارت آموزش و پرورش به خوزستان:

«خبرنگار:وحید آهنگ»

تکمیلی و ویژه|مهمترین اخبار سفر «سرپرست وزارت آموزش وپرورش» به خوزستان«+تصاویر»

تکمیلی و ویژه|مهمترین اخبار سفر «سرپرست وزارت آموزش وپرورش» به خوزستان«+تصاویر»
رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش طی سفری دو روزه در خوزستان که در قالب سفر ریاست محترم جمهور و هیئت دولت صورت گرفت، با حضور مسعود حمیدی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ضمن برگزاری جلسات مختلف، بازدیدهایی از مناطق مختلف استان و مراکز آموزش و پرورش و مراکز فرهنگیان داشته است که این رسانه خبری در این خبر بصورت جامع مهمترین اخبار سفر دکتر صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش را به شرح ذیل منتشر می کند.

به گزارش موج زاگرس،  رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش طی سفری دو روزه در خوزستان که در قالب سفر ریاست محترم جمهور و هیئت دولت صورت گرفت، با حضور مسعود حمیدی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ضمن برگزاری جلسات مختلف، بازدیدهایی از مناطق مختلف استان و مراکز آموزش و پرورش و مراکز فرهنگیان داشته است که این رسانه خبری در این خبر بصورت جامع مهمترین اخبار سفر دکتر صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش را به شرح ذیل منتشر می کند.

در راستای تجلیل از مقام شامخ شهدا صورت گرفت؛

دیدار سرپرست وزارت آموزش و پرورش با خانواده شهید جعفریان در شهرستان دزپارت

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه سفر خود به استان خوزستان با حضور در شهرستان دزپارت و در راستای تجلیل از مقام شامخ شهدا با خانواده شهید احمدی جعفریان که از شهدای والامقام دوران دفاع مقدس شهرستان دزپارت است، دیدار و از خانواده این شهید بزرگوار تجلیل و قدردانی کرد.

********************

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بازدید از حوزه امتحانی آزمون استخدامی آموزش و پرورش در شهر اهواز خبر داد؛

رقابت ۵۳۰ هزار داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش/جذب ۲۸ هزار آموزگار ابتدایی از طریق آزمون استخدامی در سال جاری

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بازدید از حوزه امتحانی آزمون استخدامی آموزش و پرورش در شهر اهواز از رقابت ۵۳۰ هزار داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: از طریق آزمون استخدامی در سال جاری ۲۸ هزار آموزگار ابتدایی جذب می شود.

 رضامراد صحرایی در بازدید از روند برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در حوزه امتحانی ۱۳ آبان آموزش و پرورش ناحیه ۱ اهواز، اظهار کرد: امروز شاهد رقابت ۵۳۰ هزار داوطلب در آزمون استخدامی ماده ۲۸ برای ورود به آموزش و پرورش هستیم و از طریق این آزمون و پس از طی فرآیندهای استخدامی، ۲۸ هزار آموزگار جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

وی با اشاره به تغییر منابع آزمون و ارتقای سطح کیفی این منابع؛ خاطرنشان کرد: آیین نامه اجرایی مدارس، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، روش های تدریس و کتاب های دوره ابتدایی بخشی از منابع مطالعاتی آزمون امروز هستند که از نظر محتوا؛ هم راستا با اهداف، برنامه‌ ها و ماموریت های نظام تعلیم و تربیت کشور است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که یکی از مهمترین اولویت های نظام تعلیم و تربیت در جذب نیروی انسانی توجه به جذب افرادی با خلق و خوی معلمی است؛ خاطرنشان کرد: به معلمی نباید به عنوان شغل نگاه کرد، لذا باید افرادی به این حرفه وارد شوند که شرایط رفتاری، حرفه ای و عملکردی مورد نیاز برای  معلمی را داشته باشند.

صحرایی در ادامه خاطرنشان کرد: ۲ روز پس از اعلام نتایج فرایند آزمون های ارزیابی و مصاحبه آغاز خواهد شد.

وی در پایان گفت: آزمون استخدامی دبیری به زودی و برای جذب ۲۸ هزار دبیر متوسطه اول، دوم و فنی و حرفه ای و کاردانش در سراسر کشور برگزار خواهد شد و برای تسریع برگزاری این آزمون در تعامل با سازمان اداری و استخدامی هستیم.

********************

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دیدار با مردم شهرستان دزپارت:

برقراری عدالت آموزشی اولویت راهبردی نظام تعلیم و تربیت است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه دیدار مردمی با مردم شهرستان دزپارت با بیان این که برقراری عدالت آموزشی اولویت راهبردی نظام تعلیم و تربیت کشور است، اظهار کرد: زمینه های افزایش مشارکت اولیا در آموزش و پرورش به عنوان شرکای راهبردی نظام آموزشی ایجاد می شود.

 رضامراد صحرایی در حاشیه دیدار مردمی با مردم شهرستان دزپارت اظهار کرد: یکی از شعارهای اصلی دولت مردمی آیت الله رئیسی تحقق اصل مردمی سازی نظام حکمرانی است و بر این اساس جلسات متعددی در قرارگاه اجرایی سند تحول بنیادین برگزار شده است و برنامه ریزی های لازم برای ارتقای میزان مشارکت والدین در حوزه های مختلف نظام تعلیم و تربیت کشور انجام شده است.

وی با تاکید بر نقش راهبردی اولیای دانش آموزان به عنوان شرکای راهبردی آموزش و پرورش کشور؛ گفت: واگذاری مدارس به اولیا و شخصیت های برجسته و تاثیرگذار یکی از برنامه های مجموعه تعلیم و تربیت در راستای مردمی سازی نظام حکمرانی است، زیرا مشارکت اولیا در مدیریت مدرسه می تواند نقش مهمی در تحقق تحول تمام ساحتی ایفا کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان با اشاره به ظرفیت های شهرستان جدیدالتاسیس دزپارت؛ خاطرنشان کرد: این شهرستان در حوزه زیرساخت نیاز به اقدامات تحولی دارد و البته دولت مردمی نیز نگاه ویژه ای به مناطق کم برخوردار کشور دارد و بر این اساس تلاش‌های خوبی در راستای توسعه متوازن و برقراری عدالت در سطح توزیع امکانات صورت گرفته است.

********************

در سفر به استان خوزستان صورت گرفت؛

بازدید سرپرست وزارت آموزش و پرورش از مجموعه ورزشی آموزگار و پردیس های رسول اکرم (ص) و فاطمه الزهرا (س) دانشگاه فرهنگیان اهواز

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مجموعه ورزشی آموزگار اهواز و پردیس های رسول اکرم (ص) و فاطمه الزهرا (س) دانشگاه فرهنگیان اهواز بازدید کرد.

رضا مراد صحرایی که همزمان با سفر استانی رییس‌جمهور به خوزستان سفر کرده است صبح امروز ‌‌از دانشگاه فرهنگیان این استان بازدید کرد.

رضا مراد صحرایی در سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان از دانشگاه فرهنگیان این استان بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات آن قرار گرفت.

وی همچنین در این بازدید با برخی از دانشجومعلمان دیدار و گفت‌و‌گو‌ کرد.

********************

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جمع مدیران و روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش خوزستان:

تقویت دانشگاه فرهنگیان سیاست راهبردی نظام تعلیم و تربیت کشور است/ توسعه و پیشرفت کشور وابسته به رشد و ارتقای شاخص های آموزش و پرورش است/ تحول در نظام تعلیم و تربیت از مدرسه آغاز می شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جمع مدیران و روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش خوزستان بر تقویت دانشگاه فرهنگیان سیاست راهبردی در مجموعه تعلیم و تربیت کشور تاکید کرد و گفت: توسعه و پیشرفت کشور وابسته به رشد و ارتقای شاخص های آموزش و پرورش است.

 رضا مراد صحرایی  در جمع مدیران و روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک اولویت راهبردی در دستور کار نظام تعلیم و تربیت قرار دارد، زیرا توسعه این دانشگاه می تواند نقش مهمی در تحول فراگیر آموزش و پرورش و تامین نیروی انسانی پایدار و کیفی ایفا کند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: رشد و ارتقای آموزش و پرورش، زمینه ساز بهبود وضعیت کشور در همه حوزه ها خواهد شد و  توسعه کشور در گرو رشد و پیشرفت آموزش و پرورش است.
صحرایی با تاکید بر این که تحول تمام ساحتی از مدرسه آغاز می شود؛ تصریح کرد: ایران قوی، معلم قوی می خواهد چرا که معلم، دانش آموز را تربیت می کند و دانش آموز نیز ایران قوی را می سازد و به بیانی دیگر مقدمه قوی کردن ایران، قوی کردن آموزش و پرورش است، لذا باید همه دستگاه ها برای تحقق این هدف مشارکت داشته باشند. البته برای داشتن آموزش و پرورش قوی، باید با برنامه ریزی اقدام کنیم.
وی در پایان با ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و ضرورت تحقق آرمان های شهدا گفت: دو ویژگی مهم مسلمان بودن و اعتقاد به نظام و انقلاب، فصل مشترک همه ایرانیان است‌. برای کسب هویت ملی و تحقق اهداف دین مبین اسلام، شهدای زیادی داده ایم و باید با تکیه بر دو اصل هویت دینی و ملی، موجبات پیشرفت همه جانبه کشور را محقق کنیم.

********************

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سفر هیات دولت به خوزستان خبر داد:

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و پرورش خوزستان در قالب سفر رئیس جمهور به استان

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سفر هیات دولت به خوزستان از اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش خوزستان در قالب سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد.

 رضامراد صحرایی  اظهار کرد: سفرهای دولت مردمی یک الگوی مدیریتی جدید در جهان است که شامل ارتباط مستقیم با مردم و فهمیدن مسائل در میدان است.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت وزارت آموزش و پرورش در حوزه میز ارتباطات مردمی سفر ریاست محترم به خوزستان؛ خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از دستگاه های پاسخگو و بزرگ دو میز خدمت در اهواز و آبادان مستقر کرده است تا پاسخگوی درخواست های مردم در حوزه آموزش و پرورش باشد.
صحرایی در پایان با تاکید بر این که ایران مدیون خوزستان است و رشادت های مردم خوزستان در دوران ۸ سال دفاع مقدس ماندگار خواهد بود؛ خاطرنشان کرد: ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و پرورش خوزستان دستاورد سفر رئیس جمهور به خوزستان خواهد بود که فردا در جلسه ای با حضور رئیس محترم جمهور نهایی خواهد شد.

********************

در سفر به استان خوزستان صورت گرفت؛

دیدار سرپرست وزارت آموزش و پرورش با دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سفر به استان خوزستان با دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان دیدار و گفت و گو کرد.

رضا مراد صحرایی پیش از ظهر جمعه با حضور در پردیس های دانشگاه فرهنگیان در اهواز ضمن بازدید از آخرین وضعیت این دانشگاه با دانشجو معلمان به گفت وگو نشست.
در این دیدار دانشجو معلمان ضمن تشریح شرایط آموزشی و رفاهی این دانشگاه بر توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان در راستای تربیت معلم در تراز انقلاب اسلامی تاکید کردند.

********************

بازدید سرپرست وزارت آموزش و پرورش از مرکز سامد مستقر در حوزه ستادی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

 رضا مراد صحرایی امروز جمعه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در جریان سفر خود به استان خوزستان از میز ارتباطات ریاست محترم جمهور و مرکز سامد مستقر در اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان بازدید کرد.

گفتنی است تاکنون بیش از یک هزار درخواست در مرکز سامد مستقر در حوزه ستادی اداره کل آموزش و پرورش استان ثبت شده است و درخواست های مراجعان پس از ثبت در این سامانه پردازش خواهد شد و پاسخ ها در همان سامانه به مراجعه کنندگان اعلام خواهد شد.

بازدید سرپرست وزارت آموزش و پرورش از مرکز سامد مستقر در حوزه ستادی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

بازدید سرپرست وزارت آموزش و پرورش از مرکز سامد مستقر در حوزه ستادی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

بازدید سرپرست وزارت آموزش و پرورش از مرکز سامد مستقر در حوزه ستادی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

بازدید سرپرست وزارت آموزش و پرورش از مرکز سامد مستقر در حوزه ستادی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

بازدید سرپرست وزارت آموزش و پرورش از مرکز سامد مستقر در حوزه ستادی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

بازدید سرپرست وزارت آموزش و پرورش از مرکز سامد مستقر در حوزه ستادی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

بازدید سرپرست وزارت آموزش و پرورش از مرکز سامد مستقر در حوزه ستادی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

بازدید سرپرست وزارت آموزش و پرورش از مرکز سامد مستقر در حوزه ستادی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

بازدید سرپرست وزارت آموزش و پرورش از مرکز سامد مستقر در حوزه ستادی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

بازدید سرپرست وزارت آموزش و پرورش از مرکز سامد مستقر در حوزه ستادی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.