کد خبر : 1140
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

مصوبات بر زمین مانده جوانی جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد/از عدم اهدای زمین تا آمار ضعیف تسهیلات فرزندآوری

مصوبات بر زمین مانده جوانی جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد/از عدم اهدای زمین تا آمار ضعیف تسهیلات فرزندآوری
گفته های مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی در نشست جوانی جمعیت حاکی از ضعف در اجرایی شدن مصوبات این طرح کشوری است.
به گزارش موج زاگرس؛نشست جوانی جمعیت کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز با حضور دبیر جبهه مردمی جمعیت کشور و معاون سیاسی استاندار در یاسوج برگزار شد.

تعدادی از مسئولان بانک‌های استان علت اصلی پایین بودن آمار تسهیلات فرزند آوری را کمبود تسهیلات قرض الحسنه اعلام کردند.
مدیرکل بیمه سلامت استان در این نشست با اشاره به حمایت بیمه ای از زوج‌های نابارور، گفت: زوج‌هایی که حتی بیمه پایه ندارند از این خدمت می‌توانند تا ۹۰درصد تخفیف بیمه ای بهره مند شوند .
کیان دهراب پور با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱۳ زوج به دو مرکز ناباروری بی بی حکیمه و شهید جلیل مراجعه کردند، خاطرنشان کرد: این زوج‌ها از تخفیف یک میلیارد و ۴۵۸ میلیون تومانی برخوردار شدند.
هاشمی مهر، معاون سیاسی استاندار در این نشست با تاکید بر لزوم توجه به مصوبات فرزندآوری و جوانی جمعیت،گفت: بانک‌ها برای حمایت از افزایش جمعیت، پرداخت تسهیلات فرزند آوری را در اولویت خود قرار دهند.
مدیر کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از کاهش ۶ درصدی فرزند آوری در شش ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.
صادقی تصریح کرد:آمار ثبت وفات ۲۹ درصد،ازدواج ۶ درصد کاهش و طلاق روند افزایشی داشت.
مدیر کل راه وشهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از عدم واگذاری زمین به دوقلوها خبر داد و گفت: مصوب شده بود که در شهر‌های زیر ۵۰۰ هزار نفر، ۲۰۰ متر زمین با تنفس دوساله و اقساط ۸ ساله به خانواده‌های دارای دوقلو واگذار شود اما در استان ما تاکنون به هیچ کدام از این خانواده‌ها زمینی واگذار نشد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان جمعیت دختران مجرد بالای ۱۰ سال استان را ۴۰ هزار نفر اعلام کرد.
شهابی نسب خاطرنشان کرد:نرخ بیکاری در استان ۸/۷ درصد و نرخ بیکاری جوانان ۲۲/۶ درصد است که این خود بزرگترین تهدید برای ازدواج است.
دبیر جبهه مردمی جمعیت کشور هم در این نشست با اشاره به رهنمون‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با افزایش نرخ رشد جمعیت، گفت: هم اکنون با جنگ جمعیتی  رو به رو هستیم، این درحالی است که ما با این موضوع عادی برخورد می‌کنیم.
حجت السلام ساکی تصریح کرد: سامانه مردمی نمای جوانی در اختیار مردم قرار گرفته که مردم با مراجعه به این سامانه می‌توانند در جریان تسهیلات و خدمات دولت برای فرزند آوری قرار گیرند.
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.