کد خبر : 2265
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۹:۳۹

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان:

مطالعات ظرفیت سنجی برای پرورش ماهی در سد مارون

مطالعات ظرفیت سنجی برای پرورش ماهی در سد مارون
سرپرست اداره کل شیلات خوزستان گفت:مطالعات ظرفیت سنجی برای پرورش ماهی در دریاچه سد مارون در بهبهان پایان یافته و مزایده برای اجرای طرح پایلوت در این سد ، در ۲ مرحله انجام شده است.

به گزارش موج زاگرس،  مهرداد محمدی دوست روز سه‌شنبه در نشست مشترک مدیران سازمان آب و برق و شیلات خوزستان ، نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی ، کارشناسان و دست اندکاران صنعت آبزی پروری در سرسرای اداری سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه اجرای پرورش ماهی در قفس در سد مارون بهبهان به زودی تعیین تکلیف خواهد شد افزود:این طرح که مطالعات آن به دقت انجام شده می‌تواند رونق اقتصادی و اشتغال در منطقه به دنبال داشته باشد.

وی ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت طرح پرورش ماهی در قفس در سد مخزنی مارون بیان کرد: شهرستان بهبهان از ظرفیت‌های بالقوه شیلاتی و سرمایه گذاران فراوانی برخوردار است.

محمدی دوست در ادامه خواستار تسهیل در شرایط جذب سرمایه گذاران شد و گفت: پرونده تعدادی از متقاضیان طرح متراکم پرورش ماهیان خاویاری و گرمابی در بهبهان چندین سال به دلیل نبود مجوز تخصیص آب همچنان بلاتکلیف است و رفع موانع و مشکلات موجب توسعه اقتصادی و اشتغالزایی منطقه و ایجاد انگیزه و امیدواری بین سایر متقاضیان خواهد شد.
در این نشست مقرر شد تا برای تعیین تکلیف نهایی راه اندازی طرح پرورش ماهی در قفس در سد مخزنی مارون نشست مشترکی با حضور نمایندگان سازمان آب و برق و اداره کل شیلات خوزستان برگزار شود و در این خصوص تصمیم‌گیری نهایی به عمل آید.

همچنین مصوب شد تا سازمان آب و برق استان خوزستان در مدت یک هفته نتایج بررسی‌های خود را در خصوص نحوه تخصیص آب به طرح های متراکم پرورش ماهی در شهرستان بهبهان اعلام کند.

براساس مطالعات انجام شده سالانه می‌توان سالانه ۳۵هزار تُن در دریاچه های پشت سدهای خوزستان انواع ماهی پرورشی تولید کرد.

سازمان آب وبرق خوزستان نگران آثار و پیامدهای آلودگی زیست محیطی برای پرورش آبزیان در پشت سدهای خوزستان است و تاکنون موافقت خود را برای اجرای این طرح اعلام نکرده است.

پارسال حدود ۸۵ هزار تُِن ماهی گرمابی و سردابی پرورشی در سطح ۱۵هزار هکتار از مزارع خوزستان تولید شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.