کد خبر : 2270
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۹:۴۳

رئیس کمیسیون زن و خانواده شورای شهر دزفول:

حل چالش‌های فرهنگی دزفول با مشورت کارشناسان

حل چالش‌های فرهنگی دزفول با مشورت کارشناسان
رییس کمیسیون زن و خانواده شورای اسلامی شهر دزفول گفت: چالش‌های فرهنگی دزفول به ویژه مسئله حجاب با مشورت و استفاده از نظر کارشناسان فرهنگی و افراد نخبه در زمینه‌های اجتماعی و روانشناسی حل شوند.

به گزارش موج زاگرس،  زهرا آدینه روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار  افزود: مسوولان شهری برای رفع معضلات فرهنگی و بدحجابی باید با اساتید دانشگاه مشورت کنند.

وی خواستار اتخاذ و اجرای تصمیمات و ارائه راهکارها با بستر مناسب وسازگار با روحیات افراد شد و ادامه داد: چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به پوشش زنان و دختران و چشم انداز اغتشاشات اخیر در ایران باید بررسی شوند زیرا از نظر روانشناسی، جامعه شناسی و حقوقی، نتوانستیم سیاست‌های حجاب و عفاف را بروزرسانی کنیم.

آدینه گفت: با وجود تاکید مقام معظم رهبری درخصوص ضرورت پرداختن به دغدغه‌ها وانتظارات زنان ولی مسؤلان زمینه مناسبی برای شناسایی و سازگاری بین هویت ایرانی و هویت مدرن بانوان فراهم نکردند.
وی افزود: حجاب در جامعه ما از ارزش والایی برخوردار است اما برنامه درستی که با روحیات بانوان و دختران سازگاری داشته باشد به درستی مطرح نشده است.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر دزفول بیان کرد: زن پایه و اساس تحکیم خانواده است و دشمن با صرف هزینه‌های گزاف و سرمایه‌گذاری‌های کلان زن را به عنوان یک ابزار برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی نشانه گرفته است.
وی با تاکید بر لزوم شیرین کردن حجاب برای بانوان افزود: بانوان با حجاب، آزادی بهتری خواهند داشت.
آدینه به برخی برخوردهای افراطی درخصوص حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: تذکر به حجاب بانوان در فروشگاه‌ها می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد.

وی افزود: مدیریت بحران باید در این خصوص ورود کند و به جای تذکر به بدحجابان، زنان و دختران باحجاب را تشویق کرد زیرا حجاب آرامش را به جامعه می‌آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.