کد خبر : 2842
تاریخ انتشار : جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵

خطیب جمعه اهواز:

مهار تورم و رشد اقتصادی از طریق توجه به این قشر تحقق می‌یابد

مهار تورم و رشد اقتصادی از طریق توجه به این قشر تحقق می‌یابد
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سیاست آمریکا و صهیونیست برای به انزوا کشیدن ایران شکست خورده است و کشورهای منطقه با حفظ حقوق همسایگی در حال تجدید نظر در روابط اقتصادی خود با ایران هستند.

به گزارش موج زاگرس،  آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: یکی از مصادیق مهم تقوا پرهیز از افراط و تفریط است و انسان جاهل در اثر بی‌تقوایی به درستی قادر به انجام وظایف دینی خود نیست.

خطیب جمعه اهواز در عین حال با اشاره به روز ملی خلیج‌فارس بیان کرد: خلیج‌فارس فراتر از یک نام و بیانگر فرهنگ و تمدن ایران و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است. حفظ ارزش‌های مشترک ملی و دینی با بهره‌گیری از دیپلماسی همسایگی و سیاست متوازن خارجی امروز مورد اهتمام دولت سیزدهم است.

وی ادامه: تجدید روابط ایران و عربستان به سود تمامی کشورهای حوزه خلیج‌فارس است و امیدواریم دولت سعودی در سیاست‌های گذشته تجدید نظر کند و با رعایت حق همسایگی شاهد توسعه، پیشرفت اقتصادی، صلح پایدار و امنیت در منطقه باشیم.

کعبی خاطرنشان کرد: سیاست آمریکا و صهیونیست برای به انزوا کشیدن ایران شکست خورده است و کشورهای منطقه با حفظ حقوق همسایگی در حال تجدید نظر در روابط اقتصادی با هدف گشایش اقتصادی به سود ایران اسلامی هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به در پیش بودن روز شوراها گفت: مشورت یکی از ویژگی‌های اهل ایمان است و باید مشورت به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود چون به واسطه‌ی آن جلوی خیلی از آسیب‌های اجتماعی گرفته می‌شود.

کعبی با تاکید بر لزوم توجه به کارگران در آستانه روز کارگر اظهار کرد: مهار تورم و رشد اقتصادی از طریق توجه به این قشر تحقق می‌یابد. همچنین باید نقدینگی در بانک‌ها به سمت فعال کردن واحدهای تولیدی سوق داده شود.

وی سفر رئیسی و کابینه دولت به خوزستان را برای این استان پرخیر و برکت دانست و گفت: استقبال پرشور مردم از رئیس جمهور مصداق ولایت‌مداری و پایبندی مردم خوزستان به آرمان این نظام مقدس است.

خطیب جمعه اهواز با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های افتتاح شده در سفر رئیس جمهور به خوزستان گفت: هدف از این سفرهای استانی این است که راهبردها و برنامه‌ها با عملیات اجرایی و دیدن ضعف‌ها و مشکلات پیش برود و امیدواریم با این همتی که دیده شود مشکلات استان مرتفع شود.

وی گفت: دوگانه نفت و پیشرفت و نفت و عدالت باید با توسعه همه جانبه خوزستان در ذهن مردم حک شود و دیگر شاهد دوگانه‌هایی نظیر نفت و فقر و نفت و فساد نباشیم.

کعبی یادآور شد: اشتغال، بومی‌گزینی، حل معضل مسکن، اجرای فاز دوم طرح ۵۵ هزار هکتاری، تکمیل فاضلاب، آبرسانی از کارون سه برای تامین آب کشاورزی، تبدیل وضعیت ایثارگران، حل مشکل بازنشستگان و توجه به فرهنگیان، تحقق مسئولیت اجتماعی دستگاه‌های اقتصادی، تسهیل پرداخت وام ازدواج و تکمیل راه‌های شهری و روستایی و  پرداخت خسارت نکشت بخشی از مطالبات مردم از دولت سیزدهم است.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.