کد خبر : 3555
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶

خبرنگار؛ احسان سبزی زاده

از کتاب‌”دیدار دو دریا” دومین اثرچاپ شده مسلم عباسپور در گتوند رونمایی شد

از کتاب‌”دیدار دو دریا” دومین اثرچاپ شده مسلم عباسپور در گتوند رونمایی شد
طی مراسمی از کتاب "دیدار دو دریا" با عنوان -ثانویه (چهل روایت داستانی درباره شمس و مولانا) دومین اثر مسلم عباسپور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گتوند رونمایی شد.

به گزارش موج زاگرس؛ همزمان با گرامیداشت روز قلم امروز چهارشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ آیین رونمایی از کتاب “دیدار دو دریا” دومین اثر از مسلم عباسپور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گتوند برگزار شد.

این مراسم با حضور مسئولین کانون کودکان ،نوجوانان ، نویسندگان و انجمن شعر دکتر قیصر امین پور برگزار شد.

عباسپور در این باره به خبرنگار موج زاگرس گفت: کتاب “دیدار دو دریا” بیانگر چهل روایت داستانی درباره شمس و مولانا شامل ۲۵۰ صفحه می باشد که برای نوشتن آن پنج سال تلاش کرده است و اکنون توسط انتشارات روزنه به چاپ رسیده است و به زودی در سراسر کتاب فروشی های کشور عرضه می شود و اکنون در سراسر کتابفروشی های اهواز و شوشتر و دزفول قابل تهیه است.


نویسنده کتاب “عریان تر از باد” و “دیدار دو دریا” در خصوص جزئیات کتاب مذکور تصریح کرد؛ در این کتاب آغاز روایت ها از الهام خدا به شمس برای دیدار کردن با مولانا آغاز می شود و به دیدار با مولانا می رسد و تا مرگ شمس تبریزی به پایان می رسد و ۸۰ درصد روایت های داستانی در دوره حضور شمس نزد مولانا اتفاق افتاده اند. برای نوشتن آن از چهل منبع بهره برده است.

عباسپور با بیان اینکه فرم و شکل روایت های داستانی از ذهن خود استفاده کرده خاطر نشان کرد؛ محتوا و مضمون برگرفته از اندیشه ها و تعالیم شمس ومولاناست که در برخی روایت ها نیز فرم داستان براساس واقعیت تاریخی پیرامون زندگی این بزرگمرد بوده است.

لازم به ذکر است مسلم‌عباسپور دانشجوی دکترای ادبیات فارسی از دانشگاه ایلام از شعرا و فرهنگیان شهرستان گتوند اهل شهر ترکالکی می باشد. اولین کتاب او با عنوان عریان تر از باد سال ۱۳۹۸ چاپ و رونمایی شد.

موج زاگرس؛ ضمن تبریک به دکتر عباسپور،خانواده محترم ، مردم شریف شهرستان گتوند، شهر ترکالکی،جامعه فرهنگی، و اهالی قلم،توفیق روز افزون ایشان را در خدمت به جامعه علمی کشور از خداوند متعال خواستار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.