کد خبر : 3565
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲:۲۰

ویژه|مهمترین اخبار ۵ روز گذشته‌ی اداره‌کل‌آموزش و پرورش استان خوزستان+تصاویر

ویژه|مهمترین اخبار ۵ روز گذشته‌ی اداره‌کل‌آموزش و پرورش استان خوزستان+تصاویر
مهمترین اخبار اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در پنج روزی که گذشت، به شرح ذیل مشاهده نمایید.
به گزارش موج زاگرس، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان مهتمترین اخبار اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان از تاریخ ۱۰ تا ۱۴ تیرماه به شرح ذیل می شاند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:
کسب ۱۰ عنوان برتر توسط معلمان خوزستانی در رویداد بین‌المللی “ایده ها و تجارب تحول آفرین مدرسه ای”/معرفی ۲ آموزشگاه ابتدایی در خوزستان به عنوان مدارس پیشرو در اجرای سند تحول بنیادین در سطح کشور

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان؛ مسعود حمیدی نژاد امروز چهارشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ در گفتگو با روابط عمومی و ضمن تایید این خبر بیان کرد: رویداد بین المللی الف تا با هدف ترویج، حمایت و به‌اشتراک‌گذاری ایده‌ها و تجارب تحول‌آفرین مدرسه‌ای در سطح کشور و با فعالیت دبیرخانه متمرکز آن برگزار شد و در این جشنواره ۳۶ هزار اثر از مدارس ایران و ۱۷ کشور خارجی ارسال شد که در پایان ۳۰۰ اثر از مدارس ایران و ۹ کشور خارجی به بخش پایانی راه یافتند.

وی در ادامه با اشاره به تعداد آثار رسیده به دبیرخانه این رویداد؛ خاطرنشان کرد: ۱۴ هزار و ۵۴۰ اثر در بخش تک‌ایده‌ها و تجارب، ۱۲۶۵ اثر در بخش راهبردها و سازوکارهای تحول در نظام آموزش و پرورش و ۵۲۲ اثر در بخش الگوی کلان مدرسه‌ تحولی، ۲۱ هزار و ۳۵۴ اثر در قالب عصر جدید یاددهی و یادگیری به دبیرخانه ملی این رویداد ارسال شده است.

حمیدی نژاد در ادامه با اشاره به موفقیت آموزگاران خوزستانی در جشنواره ملی عصر جدید یاددهی-یادگیری توسط آموزگاران خوزستانی ذیل رویداد بین المللی الف تا؛ خاطرنشان کرد: مریم باباخانی زاده از دزفول در درس فارسی پایه اول؛ سهیلا حسینی ارشد در علوم چندپایه و نجمه منجزی در ریاضی پنجم موفق به کسب رتبه برتر کشوری در جشنواره عصر جدید یاددهی یادگیری شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان گفت: گروه دونفره هنرستان مهدیه بهبهان در قسمت سناریونویسی از ایده تا بازار و دبستان معرفت و دبستان بهشت پروانه‌ها در استان خوزستان نیز عنوان دو مدرسه پیشرو در اجرای سند تحول بنیادین در سطح کشور معرفی شدند.

گفتنی است؛ رویداد حضوری از تاریخ ۱۸ الی ۲۱ تیر ماه در مصلای امام خمینی(ره) شهر تهران برگزار خواهد شد.

************

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:
رقابت ۲۰ هزار و ۵۸۲ داوطلب کنکوری در حوزه های آزمون سراسری آموزش و پرورش استان خوزستان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان؛ مسعود حمیدی نژاد امروز چهارشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ در گفتگو با روابط عمومی بیان کرد: آزمون سراسری در ۱۸ شهرستان و در ۱۴۲ حوزه امتحانی در روزهای چهارشنبه ۱۴ تیرماه و پنجشنبه ۱۵ تیرماه در دو نوبت صبح و عصر با شرکت ۲۰ هزار و ۵۸۲ داوطلب کنکوری در حوزه آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: از این تعداد شرکت‌کننده در حوزه آموزش و پرورش خوزستان، ۱۱ هزار و ۲۳۵ داوطلب زن و ۹ هزار و ۳۴۷ مرد هستند. این آزمون سراسری صبح روز چهارشنبه با زیرگروه ریاضی فیزیک آغاز خواهد شد و در این زیرگروه در استان خوزستان یک هزار و ۷۹۳ داوطلب شرکت خواهند کرد که از این تعداد ۶۴۸ نفر زن و یک هزار و ۱۴۵ نفر پسر هستند. همزمان آزمون زیرگروه انسانی نیز برگزار می‌شود که در استان خوزستان ۸ هزار و ۷۳۹ نفر در این آزمون شرکت می‌کنند و از این تعداد ۴ هزار و ۲۹۳ نفر زن و ۴ هزار و ۴۴۶ نفر مرد هستند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه گفت: بعد از ظهر چهارشنبه نیز ۴۶۵ داوطلب خوزستان در زیرگروه هنر شرکت می‌کنند که ۳۷۸ زن و ۷۸ نفر مرد هستند. آزمون علوم تجربی نیز صبح روز پنجشنبه (۱۵ تیرماه) با شرکت ۸ هزار و ۸۲۱ نفر برگزار می‌شود که از این تعداد ۵ هزار و ۳۸۳ نفر زن و ۳ هزار و ۴۳۸ نفر مرد هستند. در نهایت نیز نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲‏‏ عصر پنجشنبه با رقابت داوطلبان زیرگروه زبان با شرکت ۷۶۴ داوطلب خوزستانی در زیرگروه زبان‌های خارجه به پایان می‌رسد که از این تعداد، ۵۲۴ نفر زن و ۲۴۰ نفر مرد هستند.

 

حمیدی نژاد در پایان گفت: داوطلبان حتما از روز قبل کارت ورود به جلسه را دریافت و مشخصات خود را چک و حوزه امتحانی را شناسایی کنند تا در روز آزمون سرگردان نباشند. داوطلبان تحت هیچ شرایطی تلفن همراه یا وسایل الکترونیکی از جمله ساعت هوشمند همراه نداشته باشند و در نهایت فریب کسانی که خود را با تقلب به عنوان ارسال کننده پاسخ سوالات کنکور معرفی می‌کنند، نخورند زیرا همه این موارد رصد می‌شود و در نهایت محرومیت چند ساله را برای داوطلب در پی دارد.

******************
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:
کسب ۳ عنوان برتر کشوری جشنواره ملی عصر جدید یاددهی-یادگیری توسط آموزگاران خوزستانی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان؛ سیده فرانک موسوی امروز چهارشنبه ۱۴ تیرماه در گفتگو با روابط عمومی و ضمن تایید این خبر؛ اظهار کرد: جشنواره عصر جدید یاددهی-یادگیری ذیل رویداد بین المللی «الف‌تا» در سطح کشور برگزار شد و از ۲۰ هزار و ۵۰۲ اثری که به دبیرخانه جشنواره ارسال شدند، ۳۲ اثر به عنوان آثار منتخب کشور انتخاب شدند و سهم معلمان خوزستانی ۳ اثر برتر کشوری بود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه جشنواره عصر جدید یاددهی-یادگیری از ۱۸ تا ۲۱ تیر در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد؛ خاطرنشان کرد: مریم باباخانی زاده از دزفول در درس فارسی پایه اول؛ سهیلا حسینی ارشد در علوم چندپایه و نجمه منجزی در ریاضی پنجم موفق به کسب رتبه برتر کشوری در جشنواره عصر جدید یاددهی یادگیری شدند.

 

موسوی در پایان گفت: کسب رتبه های برتر کشوری توسط آموزگاران خوزستانی نشان از ظرفیت بالای معلمان خوزستانی در حوزه اثربخشی آموزشی تربیتی در سطح کشور است و بر این اساس مجموعه تعلیم و تربیت استان از همه ظرفیت های لازم برای ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان و مهیا کردن بستر لازم برای ارتقای نقش آفرینی این آموزگاران استفاده خواهد کرد.

****************

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان در جمع برگزیدگان جشنواره های تجارت برتر تربیتی و الگوهای برتر تدریس عنوان کرد:
راهیابی ۲۴ اثر معلمان خوزستانی به مرحله کشوری جشنواره تجارب برتر تربیتی/۱۶ معلم خوزستانی به مرحله ملی جشنواره الگوهای برتر تدریس راه یافتند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان؛ علی محسنی نسب امروز چهارشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ در جمع برگزیدگان جشنواره های تجارت برتر تربیتی و الگوهای برتر تدریس اظهار کرد: برگزاری جشنواره هایی مثل تجارب برتر تربیتی فرصتی مهم برای معلمان و مربیان است تا بتوانند تجارب مهم و اثربخش خود در حوزه فعالیت های تربیتی را با همکاران خود به اشتراک بگذارند.

 

وی در ادامه با اشاره به راهیابی ۲۴ اثر معلمان خوزستانی به مرحله کشوری جشنواره تجارب برتر تربیتی؛ خاطرنشان کرد: ۲۸۰ اثر در دو مرحله داوری شدند و در نهایت ۲۴ اثر موفق به راهیابی به مرحله کشوری شدند و به زودی نتایج داوری مرحله کشوری نیز توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام خواهد شد.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان در پایان با اظهار اینکه در جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی دبیران مشارکت فعالی داشتند؛ خاطرنشان کرد: دبیران پایه هفتم و هشتم متوسطه اول با ارسال ۴۷ اثر تخصصی به دبیرخانه استانی این جشنواره ارسال کردند و در نهایت ۱۶ اثر به مرحله کشوری راه یافتند.

**********************
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان در جلسه کارگروه تخصصی شتاب بخشی سوادآموزی عنوان کرد:
طرح ابتکاری “نذر سواد” به یک طرح ملی در سطح کشور تبدیل شده است/۹۵ درصد از جمعیت استان خوزستان با سواد هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان؛ اردشیر شریف زاده در جلسه کارگروه تخصصی شتاب بخشی سوادآموزی با تاکید بر اهمیت سوادآموزی در تحقق جامعه توسعه محور؛ خاطرنشان کرد: استان خوزستان با آمار ۹۵ درصدی سوادآموزی به عنوان استان پیشرو در حوزه سوادآموزی در کشور معرفی شده است که نشان از تلاش متولیان تعلیم و تربیت استان در راستای حمایت از مجموعه سوادآموزی خوزستان دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به ملی شدن طرح “نذر سواد” در سطح کشور؛ خاطرنشان کرد: این طرح که با هدف استفاده از ظرفیت خیرین آموزشی در حوزه آموزش سواد در سطح استان خوزستان اجرایی شده است تاکنون موفقیت های خوبی را در سطح مجموعه تعلیم و تربیت استان رقم زده است و بر این اساس سازمان نهضت سوادآموزی کشور پس از بررسی روند اجرای این طرح در استان؛ این طرح را به صورت ملی به اجرا درآورده است.

 

شریف زاده در پایان گفت: درصد سوادآموزی مردم خوزستان از ۹۲ درصد در سال ۹۵ به بالای ۹۵ درصد در سال ۱۴۰۱ رسیده است که این امر ناشی از تلاش های گسترده حوزه سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان دارد و بی شک افزایش این درصد از مسیر همدلی و هم افزایی بین همکاران حوزه سوادآموزی محقق و میسر می شود.

************

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در آیین تجلیل از دانش آموزان برتر شهرستان شوش دانیال (ع) عنوان کرد:
تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی منوط به همراهی خانواده هاست/ضرورت ترویج فرهنگ پهلوانی در بین دانش آموزان ورزشکار خوزستانی/افزوده شدن ۵۰ هزار مترمربع به سرانه فضای ورزشی دانش آموزی در خوزستان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان؛ مسعود حمیدی نژاد در آیین تجلیل از دانش آموزان برتر مسابقات فرهنگی، هنری، قرآنی، ورزشی و برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم شهرستان شوش دنیال (ع) اظهار کرد: یکی از راهکارهای تحقق ساحت تربیت زیستی و بدنی برگزاری رقابت های ورزشی دانش آموزی با رویکرد ترویج فرهنگ پهلوانی در بین دانش آموزان است و این امر می بایست با تکیه بر روش های نوین تربیتی صورت بگیرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با تاکید بر نقش خانواده های دانش آموزان در تحقق و پیشبرد اهداف آموزش و پرورش؛ توضیح داد: اولیای دانش آموزان به عنوان شرکای راهبری مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان نقش بی بدیلی در کمک به آموزش و پرورش در انجام رسالت خود ایفا می کنند و این مهم می بایست با تاکید بر نقش تحولی و تربیتی والدین به عنوان رکن تحقق تعلیم و تربیت دانش آموزان دنبال شود.

 

 

حمیدی نژاد در عین حال با اظهار اینکه آموزش و پرورش خوزستان در مدت اخیر به توفیقات خوبی دست یافته است؛ تصریح کرد: توزیع ۷۰ میلیارد تجهیزات کارگاهی در بین هنرستان های استان؛ کسب عنوان دوم کشور در شاخص توسعه کمی و کیفی هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش استان و همچنین افزوده شدن ۵۰ هزار مترمربع به سرانه فضای ورزشی دانش آموزی در یک سال گذشته تنها بخشی از موفقیت های مجموعه تعلیم و تربیت استان در یک سال گذشته بوده است.

 

وی در پایان گفت: موفقیت آموزش و پرورش در همه عرصه ها منوط و مشروط به همکاری؛ همدلی؛ هم افزایی و همراهی معلمان؛ مربیان؛ مدیران و اولیای دانش آموزان در راستای پیشبرد اهداف مجموعه تعلیم و تربیت استان است و امروز تحقق این موفقیت ها در سطح آموزش و پرورش استان مدیون این همراهی و همدلی است.

**********
بازدید مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از روند تحویل و بررسی مدارک پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری-استثنایی خوزستان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، مسعود حمیدی نژاد امروز سه شنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۲ از روند تحویل و بررسی مدارک و معاینات پزشکی پذیرفته شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری-استثنایی خوزستان بازدید کرد.

 

گفتنی است در  قالب این فرآیند ۳ هزار و ۸۰۰ داوطلب به صورت چند برابر ظرفیت جهت انجام فرآیند ارزیابی تکمیلی و مصاحبه گزینش معرفی شده اند.

******************
ولایت مداری مهمترین رکن تحقق اسلام ناب محمدی است/امت با امام شکست ناپذیر است/حضور و نقش آفرینی مردم در صحنه باطل کننده نقشه دشمنان انقلاب است/انقلاب اسلامی آرمان و آرزوی همه انبیای الهی بوده است
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان در همایش رهروان ولایت با حضور بسیجیان حوزه ستادی آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد:
ولایت مداری مهمترین رکن تحقق اسلام ناب محمدی است/امت با امام شکست ناپذیر است/حضور و نقش آفرینی مردم در صحنه باطل کننده نقشه دشمنان انقلاب است/انقلاب اسلامی آرمان و آرزوی همه انبیای الهی بوده است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رستگار، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان امروز سه شنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۲ در همایش رهروان ولایت که با حضور بسیجیان حوزه ستادی آموزش و پرورش خوزستان و به مناسب فرارسیدن دهه امامت و ولایت برگزار شده بودبا اشاره به نقش ولایت مداری در تحقق حکومت اسلامی؛ خاطرنشان کرد: امروز لطف خداوند شامل حال ملت شده است و باعث شده است ۴ دهه دنیای استکبار زمین گیر شود و نقطه کانونی این موفقیت بزرگ همراهی امت با امام و ولایت است و البته بی شک همراهی امت با امام می تواند امپراطوری شرق را فروبپاشد و پایه های امپراطوری غرب را متزلزل کند.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش ولایت مداری در تحقق اهداف انقلاب؛ توضیح داد: معیت امام با امت مهمترین خصیصه و ویژگی انقلاب اسلامی است که دشمن این حوزه را مورد هدف قرار داده است و با راه انداختن جنگ ترکیبی به دنبال آسیب زدن به این ارتباط و ولایت مداری است. بی شک دشمن دریافته است که امت بی امام بی خطر است و بر این اساس است که دنبال ایجاد تفرقه و از هم پاشاندن اتحاد مسلمانان است. همچنین دشمن پی برده است که امام بدون امت نیز اقتدار لازم برای تغییر و تحول ندارد و البته دشمن با استفاده از فریب، نیرنگ و دروغ به دنبال ضربه زدن نظام و انقلاب است.

 

حجت الاسلام و المسلمین رستگار در عین حال با اظهار اینکه در این دو سال کارهای بزرگی صورت گرفته است؛ توضیح داد: ۴ هزار کارخانه تعطیل دوباره فعال شده است. ارتباط با کشورهای منطقه نیز به بهترین شکل ممکن حاصل شده است. بی شک رمز موفقیت جمهوری اسلامی حکمت و اندیشه رهبر معظم انقلاب است. از سوی دیگر امروز رسالت نیروی های انقلاب و پیرو خط رهبری می بایست در راستای امیدآفرینی متمرکز شود و می بایست به اولویت اول در سطح جامعه تبدیل شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین رستگاری در ادامه با تاکید بر اهمیت انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و ضرورت حضور پرشور مردم؛ توضیح داد: اتاق فکر دشمنان به دنبال ضربه زدن به کیان مقدس جمهوری اسلامی هستند و بر این اساس انتخابات می بایست بر اساس محورهایی مثل مشارکت؛ سلامت و امنیت برگزار شود.

 

وی در ادامه با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی به عنوان آرزوی همه انبیای الهی؛ خاطرنشان کرد: حضور و نقش آفرینی مردم در جامعه باطل السحر نقشه های شوم دشمنان است و نقطه قوت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رهبری حکیمانه و اندیشمندانه امام خامنه ای است و بی شک پیروی از فرامین مقام معظم رهبری تنها راه فلاح و رستگاری و پیروزی نهایی در برابر دشمنان است.

 *************
کسب ۱۰ مقام برتر توسط دانش آموزان استعداد درخشان در مسابقات ورزشی قطب ۲ کشور
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبرداد :
کسب ۱۰ مقام برتر توسط دانش آموزان استعداد درخشان در مسابقات ورزشی قطب ۲ کشور

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان ،  مسعود حمیدی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی قطب ۲ کشور در بخش مدارس سمپاد گفت : دانش آموزان استعداد های درخشان خوزستان موفق به کسب ۱۰ مقام برتر در مسابقات ورزشی قطب ۲ کشور در بخش مدارس سمپاد شدند .

وی با عنوان اینکه این مسابقات به میزبانی استان فارس و در دو بخش دختران و پسران برگزار گردید ، افزود : دانش آموزان در رشته های فوتسال والیبال ، تنیس روی میز ، و شطرنج به رقابت پرداختند .

حمیدی نژاد با اشاره به ضرورت گسترش فعالیت های ورزشی در بین دانش آموزان ، اظهار کرد : فعالیت دانش آموزان در زمینه ورزشی موجب کشف استعداد های برتر ورزشی جهت تقویت ورزش قهرمانی خواهد شد.

*********************
دبیر ستاد استانی پروژه مهر آموزش و پرورش خوزستان در گفتگو با روابط عمومی عنوان کرد:
مهرورزی، مهارت آموزی و نصیب برابر آموزشی مهمترین راهکارهای تحقق برنامه های پروژه مهر است/نظارت مستمر بر روند ثبت نام دانش آموزان در سطح مدارس خوزستان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان؛ امین برملا امروز دوشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۲ در گفتگو با روابط عمومی و ضمن تاکید بر ضرورت فعالیت مستمر و راهبرد کارگروه های شش گانه پروژه مهر در سطح استان؛ خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهمترین اولویت مجموعه تعلیم و تربیت استان خوزستان بسترسازی برای بازگشایی مدارس در بهترین حالت ممکن است و در لین راستا می بایست از همه ظرفیت های درون و برون سازمانی استفاده کرد.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به شعار پروژه مهر در استان خوزستان؛ توضیح داد: مهرورزی، مهارت آموزی و نصیب برابر آموزشی شعار پروژه مهر امسال است و بر این اساس ستاد استانی پروژه مهر با تکیه بر تجربیات گذشته نسبت به اجرای برنامه های پروژه مهر در راستای بازگشایی باشکوه مدارس در مهر اقدام خواهد کرد و در این راستا از همه ظرفیت های درون و برون دستگاهی استفاده خواهد کرد.

 

برملا در پایان گفت: یکی از مهمترین ارکان پروژه مهر ثبت نام دانش آموزان است و بر این اساس قانون مداری؛ عدالت محوری و تکریم ارباب رجوع راهبردهای مجموعه تعلیم و تربیت استان در خصوص فرآیند ثبت نام دانش آموزان در سطح مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان است.

***************
مجلس دانش آموزی فرصتی برای تمرین مردم سالاری دینی است/تقویت تشکل های دانش آموزی اولویتی فراگیر در سطح مجموعه تعلیم و تربیت استان
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در جمع اعضای خوزستانی منتخب مجلس دانش آموزی کشور عنوان کرد:
مجلس دانش آموزی فرصتی برای تمرین مردم سالاری دینی است/تقویت تشکل های دانش آموزی اولویتی فراگیر در سطح مجموعه تعلیم و تربیت استان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان؛ مسعود حمیدی نژاد امروز دوشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۲ در جمع منتخبان مجلس دانش آموزی کشور با تاکید بر اهمیت و نقش فعالیت های دانش آموزان در تشکل های دانش آموزی؛ خاطرنشان کرد: مجلس دانش آموزی بهترین و مناسب ترین میدان برای تمرین مردم سالاری دینی است و بر این اساس تقویت این نهاد می تواند بستر لازم برای رشد و ارتقای ویژگی های فردی و اجتماعی دانش آموزان گام دومی را فراهم کند.

 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به امر هویت بخشی به دانش آموزان؛ توضیح داد: توجه به این امر یک ضرورت فراگیر در سطح مجموعه تعلیم و تربیت استان است و بر این اساس تشکل های دانش آموزی می بایست با تکیه بر مفاد سند تحول بنیادین و علی الخصوص ساحت تربیت اعتقادی؛ عبادی و اخلاقی در راستای عینیت بخشیدن به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گام بردارند.

 

حمیدی نژاد در پایان گفت: رسیدن به کمال علمی و اجتماعی یکی دیگر از کارکردهای تشکل های دانش آموزی است. بر این اساس استمرار ارتباط بین اعضای مجلس و دانش آموزان امری ضروری است و شما می بایست با تعامل بین اعضای مجلس به دنبال ایجاد یک هم اندیشی و هم افزایی باشید.

******************
انتخاب آموزشگاه ابتدایی معرفت ناحیه ۴ اهواز به عنوان مدرسه پیشرو در اجرای سند تحول بنیادین در سطح کشور
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:
انتخاب آموزشگاه ابتدایی معرفت ناحیه ۴ اهواز به عنوان مدرسه پیشرو در اجرای سند تحول بنیادین در سطح کشور

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان؛ سیده فرانک موسوی امروز دوشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۲ در گفتگو با روابط عمومی و ضمن تایید این خبر اظهار کرد: اجرا و پیاده سازی مفاد سند تحول بنیادین به عنوان یک برنامه اولویت دار در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار دارد و بر این اساس وزارت آموزش و پرورش هر ساله مدارس سطح کشور را از لحاظ کیفیت اجرای مفاد این سند مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد.

 

وی ادامه داد: امسال ۳۲ مدرسه در سطح کشور از لحاظ کیفیت اجرای مفاد سند تحول بنیادین به عنوان مدارس پیشرو در سطح ملی معرفی شدند که از میان آنها مدرسه ابتدایی معرفت ناحیه ۴ اهواز به مدیریت خانم زهره قنبرزاده در میان مدارس برتر این طرح قرار گرفت که شایسته تقدیر و تشکر است.

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های معلمان؛ مربیان و مدیران مدارس ابتدایی سراسر استان؛ خاطرنشان کرد: دوره تحصیلی ابتدایی نقشی بنیادین در تحقق برنامه ها و اهداف مجموعه تعلیم و تربیت استان در تربیت دانش آموزانی در تراز ارزش های انقلاب ایفا می کند و حرکت در راستای اجرایی کردن مفاد سند تحول بنیادین کمک شایانی به عینیت بخشیدن به این امر مهم می کند.

**************
انتخاب و گزینش افراد برای حرفه معلمی حساس ترین وظیفه و رسالت آموزش و پرورش است/گزینش اثربخش و نظام مند منوط به تحقق رویکرد تحولی است
مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش خوزستان در جمع گزینشگران استان عنوان کرد:
انتخاب و گزینش افراد برای حرفه معلمی حساس ترین وظیفه و رسالت آموزش و پرورش است/گزینش اثربخش و نظام مند منوط به تحقق رویکرد تحولی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان؛ سید عبدالرحیم افضلی امروز شنبه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۲ در جمع گزینشگران آموزش و پرورش استان خوزستان با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به امر انتخاب افراد اصلح برای حرفه معلمی؛ خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین رویکردهای تحولی در سطح مجموعه تعلیم و تربیت استان انتخاب و گزینش بهترین ها برای حرفه معلمی است و این مهم نیز از طریق یک فرآیند نظام مند و تحولی و با استفاده از ظرفیت گزینشگران متخصص و متعهد صورت می پذیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه گزینش رسالتی خطیر و تاثیرگذار در مجموعه تعلیم و تربیت است؛ تصریح کرد: داشتن یک نظام تعلیم و تربیت تحولی و تمام ساحتی منوط به داشتن نیروی انسانی تراز انقلاب اسلامی و سند تحول بنیادین است و البته انتخاب افراد برای حرفه معلمی می بایست تکیه بر معیارهای هفت گانه گزینش صورت گیرد تا بهترین ها و افراد وفادار و متعهد به ارزش های انقلاب برای حرفه معلمی انتخاب شوند.

 

افضلی در پایان گفت: در آزمون استخدامی آموزگاری خوزستان بالغ بر ۳ هزار نفر به صورت چند برابر ظرفیت برای مرحله مصاحبه معرفی شده اند و این افراد در بازه های زمانی مشخص فرآیند ارزیابی تخصصی و گزینش خود را سپری خواهند کرد.

*********************
تحول تمام ساحتی از جذب نیروی انسانی متعهد و متخصص آغاز می شود/گزینش اثربخش و نظام مند مهمترین بخش فرآیند جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش است
معاون پژوهش؛ برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خوزستان در جمع مصاحبه گران گزینش استان عنوان کرد:
تحول تمام ساحتی از جذب نیروی انسانی متعهد و متخصص آغاز می شود/گزینش اثربخش و نظام مند مهمترین بخش فرآیند جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان؛ سید بهروز موسوی بهبید؛ امروز شنبه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۲ در جمع گزینشگران آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر ضرورت ایجاد نگاه تحولی به امر جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش؛ اظهار کرد: یکی از برنامه های مجموعه تعلیم و تربیت کشور ایجاد تحول تمام ساحتی در سطح آموزش و پرورش است و لازمه تحقق این مهم جذب نیروی انسانی متعهد و وفادار به ارزش های انقلاب و دارای تخصص عملکردی است.

 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه ویژه به شاخصه ها و مولفه های اسلامی در گزینش نیروی انسانی؛ خاطرنشان کرد: دوام هر جامعه ای در گرو انتقال ارزش ها و باورها به نسل های آینده است و مهمترین نقش را در تحقق این هدف آموزش و پرورش تحولی ایفا می کند و شروع این تحولات مهم در جذب نیروی انسانی متعهد آغاز می شود.

 

معاون پژوهش؛ برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خوزستان در پایان با تاکید بر جایگاه گزینش به عنوان مهمترین بخش اجرای برنامه های تحولی در سطح آموزش و پرورش؛ یادآور شد: در بازتعریف شیوه نامه های مصاحبه آزمون استخدامی؛ این فرآیند از مصاحبه به ارزیابی تغییر نام داده است تا بدون هیچ گونه سوگیری و تنها بر اساس معیارهای انقلابی، تعهد و تقواگری و نیز تخصص عملکردی بهترین ها برای شغل معلمی انتخاب شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.