کد خبر : 3316
تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۰۲

بخشیدن۲ نفر از محکومان قصاص

بخشیدن۲ نفر از محکومان قصاص
2 نفر از محکومان قصاص در استان خوزستان توسط اولیاء دم بخشیده شدند و دوباره به زندگی بازگشتند.

به گزارش موج زاگرس  ، یکی از اقداماتی که در دادگستری انجام می‌شود کمک برای بخشش افراد قاتل توسط خانواده مقتول است که طی سال‌های گذشته افراد زیادی با وساطت خیران و کمیته صلح و سازش به زندگی بازگشتند.

در تازه ترین اقدام کمیته صلح و سازش و با وساطت آنها شوراهای حل اختلاف خوزستان ۲ نفر از محکومان قصاص توسط اولیاء دم بخشیده شدند و دوباره به زندگی بازگشتند.

در همین ارتباط علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان اظهار کرد: یک نزاع دسته جمعی بین دو طایفه در شهریورماه سال ۱۳۹۱، منجر به یک فقره قتل، زخمی شدن چندین نفر و تشدید اختلافات بین دو طایفه شد و دامنه این نزاع موجب تشکیل چندین پرونده در دادسرا و دادگاه شد و قاتلان با تائید دیوان عالی کشور به قصاص نفس محکوم شدند.

وی در ادامه بیان کرد: در این چند سال بزرگان و ریش سفیدان جهت کسب رضایت اولیای دم وساطت کردند اما نتیجه‌ای حاصل نشد.

رئیس کل دادگستری خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به پایان مجازات حبس عمومی محکومین و اظهار ندامت و پشیمانی قاتلین از بزه خود، مجددا کمیته صلح و سازش با همکاری سازمان زندان‌های استان و شوراهای حل اختلاف خوزستان تشکیل و پیگیر حل و فصل این موضوع شد.

دهقانی عنوان کرد: با همت و تلاش مستمر اعضای این کمیته جهت برقراری صلح و سازش، اولیای دم با عمل به سنت حسنه الهی از خون فرزند خود گذشتند و به محکومین زندگی دوباره بخشیدند.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.