کد خبر : 561
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی :

بخشی از عقب ماندگی در حوزه مسکن را تا سال آینده جبران می‌کنیم

بخشی از عقب ماندگی در حوزه مسکن را تا سال آینده جبران می‌کنیم
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دغدغه رهبرانقلاب درباره بحث مسکن کاملا جدی است گفت: می‌توانیم تا سال آینده بخشی از عقب ماندگی در حوزه مسکن را جبران کنیم.

به گزارش موج زاگرس ، سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای هیات دولت درباره بحث مسکن گفت: دولت‌های قبل به ویژه دولت‌های یازدهم و دوازدهم در حوزه مسکن ضعیف عمل کردند. شاهدیم مردم به ویژه جوانان در بخش مسکن با مشکل مواجهند و حرکتی هم که دولت سیزدهم شروع کرده می‌تواند شروع خوبی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها باشد.

وی با بیان اینکه در گذشته همراه با افزایش جمعیت و تقاضای مسکن، ساختِ آن را در دستور کار دولت نداشتیم، افزود: در دوره دولت نهم و دهم کاری که تحت عنوان مسکن مهر شروع شد ناتمام ماند، اگر آن طرح ادامه پیدا می کرد قطعا شاهد وضعیت فعلی کشور و عقب ماندگی در حوزه مسکن نبودیم و قیمت مسکن و اجاره بها به این شکل افزایش پیدا نمی‌کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه می توانیم تا سال آینده بخشی از عقب ماندگی در حوزه مسکن را جبران کنیم گفت: دولت اعلام کرده اقداماتی را برای تامین زمین‌هایی که در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار دارد را شروع کرده که با گذشت یکسال از عمر دولت سیزدهم شروع خوبی هم داشته و باید هرچه سریع‌تر بتوانیم زمین‌های مورد نیاز را به دست بیاوریم. البته مجلس هم اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده که می‌توان به قانون جهش تولید مسکن اشاره کرد چرا که راه را برای دولت هموار کرد.

حسینی با اشاره به دغدغه رهبر انقلاب در مورد وضعیت مسکن گفت: دغدغه ایشان در مورد بحث اجاره‌ها کاملا جدی است تا جایی که می‌تواند به عنوان حکم و نقشه راه برای دولتمردان و سایر حوزه‌هایی که با مسکن در ارتباط هستند، باشد. اطلاعاتی که به دست مقام معظم رهبری می‌رسد کاملا متقن است، ایشان به دنبال مطلع شدن از جزئیات مشکلات مردم به ویژه در حوزه معیشتی (مسکن و بازار) هستند که این نشان دهنده اشراف رهبر انقلاب بر این موضوعات است.

نماینده مردم اهواز در مجلس خاطرنشان کرد: واقعا مردم در بحث مسکن و معیشت تحت فشار هستند تا جایی که این مسئله برای رهبر انقلاب به دغدغه تبدیل شده است؛ برای مسئولین هم باید عاملی باشد برای اینکه در این حوزه حرکتی جهشی داشته باشیم و بتوانیم بر اساس قانونی که در مجلس تصویب شد شاهد جهش در تولید مسکن باشیم.

انتهای پیام/ب.آ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.