کد خبر : 558
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

وزیر نیرو :

کیفیت آب غدیر دارای بالاترین استاندارد است

کیفیت آب غدیر دارای بالاترین استاندارد است
وزیر نیرو گفت: میزان کیفیت آب در طرح آبرسانی غدیر دارای بالاترین استاندارد است.

به گزارش موج زاگرس ، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو امروز در آیین بهره‌برداری از طرح بزرگ آبرسانی غدیر در خوزستان با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۵ پروژه آبرسانی در کشور در مرحله ساخت الکتروپمپ هستند، اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین مطالبه برحق خوزستان تامین آب با کیفیت و مستمر است.

وی با بیان اینکه در دولت‌های قبل نیز تلاش‌های زیادی در این راستا انجام شد، گفت: البته این تلاش‌ها و طرح‌های عظیم اجرا شده در مجموع نتوانست مطلوبیت لازم را در حوزه آبرسانی برای مردم خوزستان داشته باشد.

وزیر نیرو ادامه داد: مردم استان خوزستان هم از نظر گسترش شبکه‌ی آبرسانی و هم از نظر کیفیت و کمیت آب در شهرهایی مثل شادگان، آبادان و خرمشهر مطالباتی داشتند با اجرای این طرح به امید داریم که مشکلات مردم این شهرها در حوزه آبرسانی حل شود.

محرابیان بیان کرد: اجرای طرح بزرگ آبرسانی غدیر تا به امروز حدود ۱۰ ماه به طول انجامیده است و امروز این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین گلایه مردم خوزستان کیفیت آب بود، افزود: در پروژه‌های قبلی منبع آب سد کرخه پیش‌بینی شده بود. از آنجایی که شوری و املاح آب در کرخه بالا است، این املاح به شبکه تزریق می‌شد و در طول مسیر، در اثر برداشت آب «ای سی آی» بالاتر می‌رفت.

وزیر نیرو عنوان کرد: در سال گذشته ای سی آب در برخی شهرها به  ۸ هزار هم می‌رسید و این آب بسیار شور و غیرقابل استفاده بود  اما اکنون این ای سی از ۸ هزار به ۵۵۰ رسیده است و این ای سی از بهترین و مطلوب ترین آب به شمار می‌آید.

محرابیان اعلام کرد: حداقل زمان اجرای این طرح ۵ سال پیش بینی می‌شد اما اکنون این پروژه با یک پنجم این هدف را محقق کرد.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های این پروژه این است که امکان برداشت آب از تمام  خوزستان فقط ۵۲درصد نیست و برای رفع مشکل آبرسانی در تمام مناطق خوزستان طرح‌هایی پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس‌جمهور صبح امروز برای افتتاح طرح آب‌رسانی غدیر به استان خوزستان سفر کرد.

این طرح با هدف تامین آب ۲۶ شهر و هزار روستای استان خوزستان اجرایی شد و امروز به بهره برداری رسید.

طرح آب‌رسانی غدیر آب آشامیدنی ۵۲ درصد جمعیت استان خوزستان را تامین می‌کند.

انتهای پیام/س

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.