کد خبر : 4611
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸

بررسی ظرفیت ها، چالش ها و فرصت های خطوط ریلی ناحیه زاگرس در شهرستان اندیمشک

بررسی ظرفیت ها، چالش ها و فرصت های خطوط ریلی ناحیه زاگرس در شهرستان اندیمشک

به گزارش موج زاگرس و به قلم دکتر میثم سعیدی راد، مدرس دانشگاه  استان خوزستان به ویژه شهرستان اندیمشک دارای پتانسیل های بالایی از نظر منابع و استعداد های زیر بنایست که می توان با درنظرگیری حداقل های مورد نظر نسبت به ارتقاء منطقه و کشور اقدامات تاثیر گذاری را ایجاد نمود. ازجمله این ظرفیت

به گزارش موج زاگرس و به قلم دکتر میثم سعیدی راد، مدرس دانشگاه 

استان خوزستان به ویژه شهرستان اندیمشک دارای پتانسیل های بالایی از نظر منابع و استعداد های زیر بنایست که می توان با درنظرگیری حداقل های مورد نظر نسبت به ارتقاء منطقه و کشور اقدامات تاثیر گذاری را ایجاد نمود.

ازجمله این ظرفیت ها می توان به ناحیه راه آهن زاگرس در شهرستان اندیمشک اشاره نمود. چراکه از نظر جغرافیایی نقطه مواصلاتی اتصال شمال به جنوب کشور و بعنوان پل آزادی در در خاورمیانه بشمار می رود. ظرفیت بالای جابجایی مسافر، ترانزیت امن و تخصصی بودن منابع انسانی ناحیه زاگرس ازجمله خصوصیات مثبت این دستگاه طویل در شهرستان و از طرفی ایجاد آلودگی صوتی، عدم انجام مسئولیت اجتماعی در منطقه و پایین بودن نرخ اشتغال بخشی از مشکلات پدید آمده توسط ناحیه زاگرس برای منطقه بشمار می رود.

ناحیه راه آهن زاگرس به خودی خود دارای ظرفیت های بالقوه ایی مانند شرکت تراورس بتنی در شهرستان است که با وجود منابع مورد نیاز مانند فضای مناسب جهت تاسیسات کارگاهی، معادن موردنیاز شن و ماسه و منابع سرشار آب و سیمان امکان افزایش بهره مندی از ظرفیت اشتغال بسیاری را در منطقه بوجود می آورد که منجر به افزایش سرانه اشتغال خواهد شد. از طرفی با توجه به وجود زیرساخت های مورد نیاز جهت احداث کارخانه تولید لوکوموتیو سازی در شهرستان می توان نرخ بیکاری شهرستان را کاهش داد.

باتوجه به خودکفایی در صنعت لوکوموتیو سازی توسط کارآزمودگان شرکت مپنا در کشور و وجود نیاز گسترده داخلی و خارجی به گسترش خطوط ریلی می توان نسبت به ایجاد کارخانه لوکوموتیو سازی در شهرستان اقدامات قابل ملاحظه ایی را ایجاد نمود. تا از این طریق شاهد شکوفایی اقتصاد کشور، رونق گردشگری استان و ایجاد اشتغال پایدار شهرستان باشیم.

ومن الله التوفیق

میثم سعیدی راد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.