کد خبر : 3190
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان:

برگزاری مرحله استانی طرح ملی اعتلا در دانشگاه آزاد خوزستان +تصاویر

برگزاری مرحله استانی طرح ملی اعتلا در دانشگاه آزاد خوزستان +تصاویر
دوره تعالی بخشی معرفتی، مهارتی و حرفه‌ای مسئولان، اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی در واحد اهواز برگزار شد.

به گزارش موج زاگرس،  در راستای شبکه سازی اجتماعی، بصیرت افزایی انقلابی و توانمند سازی حرفه‌ای، دوره تعالی بخشی معرفتی، مهارتی و حرفه‌ای مسئولان، اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی در ۲ روز با حضور ۳۵۰ نفر اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان به صورت حضوری و مجازی در واحد اهواز برگزار شد.

در همین ارتباط علی افروس، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان اظهار کرد: اجرای این طرح در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت نقش دانشگاه در تقویت قوه عاقله کشور و همچنین محورهای راهبردی سند تحول و تعالی دانشگاه بوده است.

 وی افزود: هدف از اجرایی سازی آن انسجام بخشی به شبکه منابع انسانی دانشگاه اعم از دانشجویان، کارمندان و اساتید و در نتیجه تبدیل این دانشگاه به یک دانشگاه تحول آفرین، پرورشگر قوه عاقله و توسعه دهنده فضای انقلابی در کشور است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان خاطرنشا کرد: این دوره در قالب چهار عنوان موضوعی روش تحلیل سیاسی اجتماعی، جریان شناسی سیاسی ایران معاصر، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران (محور مقاومت) و غرب شناسی (آمریکا و صهیونیسم شناسی) توسط اساتید مدعو حجج‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی و محسن قربانی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان، محمد قربانی گلشن آباد، معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام محمدعلی لیالی، عضو پژوهشکده فرهنگ و معارف اسلامی برگزار شد.

سخنران ویژه مراسم افتتاحیه روز اول دوره تعالی بخشی معرفتی، مهارتی و حرفه‌ای مسئولان، اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) استان خوزستان بود.

فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) استان خوزستان در سخنانی با اشاره به پیشرفت‌های نظامی و امنیتی ایران قبل و بعد از انقلاب، اولویت ایران بعد از انقلاب را مردم دانست و هدف اصلی همین پیشرفت های نظامی را نیز حفاظت از کیان مردم ذکر کرد.

وی همچنین درباره اهمیت برنامه‌ریزی برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمن علیه کشور، اظهار کرد: چون دشمنان این کشور از جنگ سخت با ایران اسلامی ناامید شدند، در جنگ نرم با تمام توان به میدان آمده‌اند.

سردار شاهوارپور در همین راستا برگزاری طرح های معرفتی همچون طرح ملی اعتلا را نشان دهنده عزم  دانشگاه برای بالا بردن سطح بینش علمی، سیاسی و اجتماعی اساتید و کارکنان، و در نهایت تاثیرگذاری آن ها بر جامعه ی دانشجویی و در نتیجه مردم کشور عنوان کرد.

روز دوم اول دوره تعالی بخشی معرفتی، مهارتی و حرفه‌ای مسئولان، اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی با سخنرانی محمد قربانی گلشن آباد، معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی آغاز شد.

قربانی گلشن آباد گفت: طرح اعتلا یک طرح کشوری است که به فرمان رهبر انقلاب اسلامی در باب جهاد تبیین به تمام دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی اعم از وزارت علوم و تحقیقات، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت ابلاغ شده و همگی با تصدی و تولی دانشگاه آزاد اسلامی مکلف به اجرای آن هستند، دانشگاه آزاد اسلامی نیز با استفاده از ظرفیت عظیم اساتید و کارکنان خود که در شهرهای مختلف کشور پراکنده هستند می‌تواند گام مهمی در عملیاتی سازی این طرح بردارد.

وی اضافه کرد تا کنون بیش از ۴ هزار عضو هیئت علمی در واحدهای گوناگون در این دوره شرکت کرده‌اند و مرحله منطقه‌ای آن در تیرماه و مرحله کشوری آن در هفته پایانی شهریور اجرا می‌شود

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با برشمردن ظرفیت‌های دانشگاه، از جمله جمعیت عظیم هیئت علمی و تعداد بالای دانشجویان آن در تمام مقاطع به تحصیلات تکمیلی، تأکید کرد: اگر دانشگاه بخواهد در کشور به مرجعیت فکری و اجتماعی تبدیل شود، می‌بایست در همین مقیاس نیز حرکت کند.

قربانی گلشن آباد اضافه کرد: دانشگاه می‌تواند با استفاده از این جمعیت هیئت علمی و دانشجو و همچنین بهره‌مندی از امتیاز قرار گرفتن دانش‌آموختگان آن در برخی جایگاه‌های مهم دولتی و حکومتی، در مدیریت آسیب‌های اجتماعی، محیط زیستی، انرژی، حوزه‌های امنیتی، سیاست خارجی، پرورش دیپلمات و برگزاری انتخابات در کشور مفید واقع شود.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.