کد خبر : 3319
تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۲۲

استاندار خوزستان:

تامین زمین ساخت ۲۸۰ هزار واحد مسکونی در خوزستان در یک فرصت ۴۵ روزه نهایی شود / دو درمانگاه در شهرهای رامین و شیرین شهر با کمک نیروگاه رامین و شرکت توسعه نیشکر احداث شود

تامین زمین ساخت ۲۸۰ هزار واحد مسکونی در خوزستان در یک فرصت ۴۵ روزه نهایی شود / دو درمانگاه در شهرهای رامین و شیرین شهر با کمک نیروگاه رامین و شرکت توسعه نیشکر احداث شود

به گزارش موج زاگرس،   نشست شورای مسکن استان روز پنجشنبه به ریاست علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان و با حضور حسین مذنب، مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی، محمد سرلک، سرپرست دفتر نظارت بر طرح های توسعه و عمران شهری وزارت راه و شهرسازی، وحید قربانی، مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت

به گزارش موج زاگرس،   نشست شورای مسکن استان روز پنجشنبه به ریاست علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان و با حضور حسین مذنب، مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی، محمد سرلک، سرپرست دفتر نظارت بر طرح های توسعه و عمران شهری وزارت راه و شهرسازی، وحید قربانی، مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور و مدیران استانی عضو این شورا در محل استانداری برگزار شد.

استاندار خوزستان در این نشست گفت: موضوع جا به جایی ۵ هزار واحد مسکونی در مسجدسلیمان مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود: در بندر امام (ره) نیز سیل زده ها را داریم که بنیاد مسکن در حال ساخت ۵ هزار واحد است و نیاز به تسریع کار دارد‌.

حسینی محراب اظهار داشت: زیرساخت شهرک هایی که ساختیم بعضا مشکلاتی دارد که حل آنها نیاز به اهتمام جدی دارد؛ موضوع ساخت مدرسه، پاسگاه، درمانگاه و مسجد هم در طرح های مسکن مهر هم در شهرک ها جدی است البته در شهرک ها عمدتا این زیرساخت ها ایجاد شده اما مساله کنونی آنها تامین نیروی انسانی است.

استاندار خوزستان با اشاره به لزوم توسعه حمل و نقل برای شهرهای جدید شیرین شهر و رامین عنوان کرد: بحث احداث ریل باس برای شهرهای رامین و شیرین شهر در دستور کار راه و شهرسازی قرار گیرد؛ راه آهن میتواند به بخش حمل و نقل ما بویژه در حوزه جا به جایی نیروی کار کمک کند.

وی ادامه داد: با اجرای ریل باس می توان بخشی از سرریز جمعیت اهواز را منتقل کرد. جا نمایی این دو شهر خوب انجام نشده اما باید تلاش کنیم با ایجاد امکانات مختلف بستر جذب ساکنین در آنها را فراهم کنیم.

حسینی محراب گفت: مسیر دسترسی از جاده ساحلی نیز در دستور کار است و تلاش میکنیم مسیرهای حمل و نقل را متنوع کنیم تا انشاالله این دو شهر مورد توجه مردم قرار بگیرد.

استاندار خوزستان تاکید کرد: برای ساخت ۲۸۰ هزار واحد مسکونی که برای استان خوزستان در نظر گرفته شده برنامه ریزی و اقدامات لازم از قبیل تهیه زمین و ساخت و ساز و تسهیلات بانکی با کمک انبوه سازان و همچنین مشارکت مردم و تعاونی ها صورت گیرد.

حسینی محراب اظهار داشت: در منطقه آزاد اروند و آبادان و خرمشهر یک فرصت یک ماهه برای حل مشکل تامین زمین تعیین شود و اقدامات لازم در این خصوص با جدیت انجام شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه دستگاه هایی که زمین هایی در اختیار دارند نهایت همکاری را با راه و شهرسازی جهت طرح نهضت ملی مسکن داشته باشند تصریح کرد: از امروز انشاالله یک زمان ۴۵ روزه برای تامین زمین این ۲۸۰ هزار واحد تعیین میشود تا در جلسات بعدی تسطیح زمین ها و اقدامات ساخت و ساز در دستور کار مسئولین قرار گیرد.

حسینی محراب خاطرنشان کرد: در دو شهر رامین و شیرین شهر با کمک نیشکر و نیروگاه رامین و با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی ساخت دو درمانگاه شروع شود. همچنین برای ساخت مراکز آموزشی و ایجاد فضای سبز این دو شهر نیز پیگیری لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.