کد خبر : 6358
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۱۷

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان:

ترویج مفاهیم قرآنی؛ از اهداف برگزاری جشنواره‌های دانش‌آموزی

ترویج مفاهیم قرآنی؛ از اهداف برگزاری جشنواره‌های دانش‌آموزی
سرپرست آموزش و پرورش خوزستان گفت: در پی عملیات وعده صادق «زنگ ظفر» را در مدارس به صدا درآوردیم که ابتکار استان خوزستان بود. هدف ما تقویت روحیه شجاعت در دانش‌آموزان بود. دانش‌آموز باید بداند اگر شجاع بود تقدیر می‌شود. وظیفه داریم علاوه بر کتاب به‌صورت عملیاتی برای این نسل مفاهیم بزرگ و ارزشمند را در کف مدرسه پیاده کنیم.

به گزارش موج زاگرس،   عبدالله حبیبی، سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان، ۹ اردیبهشت‌ماه ب ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی گفت: متأسفانه یکی از مسائلی که دچار آن هستیم، کارهای جزیره‌ای است. یکی از طرح‌های جدید آموزش و پرورش «هر دانش‌آموز، یک مهارت» است که ویژه دانش‌آموزان پایه هفتم تا یازدهم است. در صورت اجرای این طرح، دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیلی با یک مهارت نیز آشنا شده‌اند. می‌توان از ظرفیت جهاد‌دانشگاهی که مورد اعتماد ماست برای اجرای این طرح و همچنین دوره‌های ضمن خدمت معلمان استفاده کرد.

وی همچنین درباره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی اظهار کرد: مسابقات قرآنی هر ساله ابتدا در سطح مدارس برگزار می‌شود. امسال ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات شرکت کردند که از بین آنها ۲۰۰ هزار دانش‌آموز به مرحله منطقه‌ای راه پیدا کردند. در پایان رقابت منطقه‌ای، چهار هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز برای مرحله قطبی انتخاب شدند. مسابقات قطبی در سه شهرستان شوش، ایذه و امیدیه برگزار شد. الحمدلله فضای قرآنی خوبی در این مسابقات برقرار بود. ۶۰۰ دانش‌آموز برگزیده مرحله قطبی، در مسابقات نخبگانی که به میزبانی اهواز(ناحیه ۲) برگزار می‌شود، با یکدیگر رقابت می‌کنند. در نهایت ۷۰ نفر برای شرکت در مرحله کشوری انتخاب می‌شوند.

حبیبی گفت: برگزاری این مسابقات کار بزرگی است؛ اینکه طی چهار روز، ۶۰۰ دانش‌آموز به همراه مربیان و داوران و عوامل گردهم جمع شوند و این رویداد برگزار شود، اتفاق بزرگی است. برخی از مربیان بدون چشم‌داشت و به عشق قرآن، همراه دانش‌آموزان حضور پیدا می‌کنند و لازم است از زحمات آنها قدردانی کنیم. در این مسیر نیازمند حمایت صنایع و سازمان‌ها هستیم که البته تاکنون با ما همکاری داشته‌اند.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برگزاری جشنواره‌های قرآنی فی نفسه مهم است، اما قطعاً ما اهداف بزرگتری را دنبال می‌کنیم. ترویج مفاهیم قرآنی در بین دانش‌آموزان برای ما مهم است. من به دانش‌آموزان می‌گویم شما قرآن می‌خوانید اما قرآن به نماز، احترام به پدر و مادر و علم و عمل توصیه می‌کند یعنی این خواندن قرآن مفاهیم بزرگی را آموزش می‌دهد.

وی با اشاره به اجرای طرح «مدرسه، کانون تربیتی محله» بیان کرد: این طرح به‌صورت کشوری و ذیل سند تحول بنیادین آغاز شده است که تاکنون ۲۰ درصد از مدارس را پوشش داده‌ایم. در قالب این طرح از امکانات شهری و محله‌ای استفاده می‌شود و تعامل با مسجد، استفاده از فضای ورزشی، همکاری با بسیج محله و… صورت می‌گیرد. آموزش و پرورش استان ارتباطات قوی با برخی از مساجد دارد و بخشی از دانش‌آموزان در تعامل با امام جماعت جذب مساجد می‌شوند و در نمازهای جماعت شرکت می‌کنند، اما نیاز است که با برنامه‌ریزی بیشتری این کار انجام شود.

حبیبی افزود: در مدارس شاهد، صدرا و امین جنبه تربیتی پررنگ‌تر است و در مدارس استعدادهای درخشان جنبه علمی بیشتر است؛ دانش‌آموز باید در هر دو زمینه رشد کند و مهارت‌های مختلف همچون کنترل خشم، نه گفتن و… را بیاموزد.

سرپرست آموزش و پرورش خوزستان گفت: در پی عملیات وعده صادق «زنگ ظفر» را در مدارس به صدا درآوردیم که ابتکار استان خوزستان بود. هدف ما تقویت روحیه شجاعت در دانش‌آموزان بود. دانش‌آموز باید بداند اگر شجاع بود تقدیر می‌شود. وظیفه داریم علاوه بر کتاب به‌صورت عملیاتی برای این نسل مفاهیم بزرگ و ارزشمند را در کف مدرسه پیاده کنیم.

حبیبی بیان کرد: به‌منظور اینکه دانش‌آموزان در سه ماه تعطیلی تابستان از فضای آموزشی و تربیتی فاصله نگیرند، آموزش و پرورش ۳۰۰ هزار دانش‌آموز را در اردوگاه‌های شهرهای خوش آب و هوا اسکان می‌دهد و برنامه‌های تربیتی و تفریحی برای آنها برگزار می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.