کد خبر : 6350
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۴۷

اختصاصی/به بهانه بزرگداشت مقام معلم؛

درخشش معلم جوان بروجردی در سپهر مخترعان جهان/ تحول در حوزه امداد و نجات بشریت با انبوه سازی اختراعات ارزشمند شاه ولایتی

درخشش معلم جوان بروجردی در سپهر مخترعان جهان/ تحول در حوزه امداد و نجات بشریت با انبوه سازی اختراعات ارزشمند شاه ولایتی
معلم جوان لرستانی با اختراعات ارزشمند خود و کسب مدال های رنگارنگ جهانی نیاز به حمایت دارد تا بتواند برای خدمت به بشریت این ابداعات را انبوه سازی کند.

به گزارش موج زاگرس؛همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم سراغ معلمی خلاق و مبتکر رفتیم که با اختراعات ارزشمند خود دریچه ای جدید برای تحول در حوزه امداد و نجات به خصوص در مناطق صعب العبور و کوهستانی به روی بشریت باز کرده است.

لطفا خودتان را برای مخاطبین معرفی کنید؟

رضا شاه ولایتی هستم، متولد ۵ فروردین ۱۳۷۲ از شهرستان بروجرود توابع استان لرستان.

آخرین مدرک تحصیلی و شغل کنونی خود را بیان کنید؟

 دارای مدرک کارشناسی علوم تربیتی از دانشگاه فرهنگیان استان لرستان هستم و در حال حاضر مشغول به انجام حرفه آموزگاری در اداره آموزش و پرورش شهرستان بروجرد.‌

از چه زمانی و چگونه وارد حوزه ثبت اختراع شدید؟

بنده به خاطر علاقه ی زیادی که به مسائل نوآوری و ابداعات داشتم؛ از نوجوانی به دنبال ابداع و اختراعات بودم و علاقه ی زیادی داشتم که یک مخترع بشوم . با تلاش و کوشش فراوان موفق شدم سال ۱۳۹۹ اولین اختراع خودم را در مرکز مالکیت معنوی به نام خودم ثبت کنم.

اختراعات شما در چه زمینه ای هستند و چه کاربردی برای جامعه دارند؟

بیشتر در زمینه ی امداد و نجات هستند. اولین اختراعم تحت عنوان کوله پشتی کوهستانی با قابلیت نجات و ردیابی دقیق محل افراد است.

می توانید از عناوین و افتخاراتی که تا امروز در زمینه اختراعات به دست آوردید ، برایمان بگویید؟

 پاییز سال ۱۴۰۰ با اختراع اولم به نام کوله پشتی کوهستانی با قابلیت نجات و ردیابی دقیق محل افراد در مرحله اول پنجمین دوره جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان از بین ۱۵۰۰ ایده و اختراع ارسالی موفق شدم پذیرفته بشوم و به جمع ۳۳۳ ایده برتر بپیوندم و به مرحله دوم و نهایی راه یابم.

در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ موفق شدم عضویت دائم در فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA) و همچنین لقب برجسته مخترع(Inv) را از این فدراسیون دریافت کنم.

کسب مدال برنز جهانی اختراعات در دومین دوره مسابقات جهانی نوآوری و اختراعات ویژه اعضای فدراسیون جهانی مخترعان دارای لقب مخترع (INV) با اختراع کلاه چتربازی هوشمند در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ که با حضور بیش از ۷۴۰ اختراع از ۳۲ کشور جهان در مقر فدراسیون جهانی مخترعان واقع در شهر ژنو کشور سوئیس برگزار شد.

کسب مدال نقره کشوری چهارمین دوره نمایشگاه اختراعات و ابتکارات آرموکاپ با اختراع کلاه چتربازی هوشمند در تابستان سال ۱۴۰۱.

-برگزیده شدن در ششمین دوره جشنواره ملی آرمان برتر و دریافت لوح و تندیس جشنواره به خاطر اختراعاتم و افتخاراتی که در زمینه ی اختراعات به دست آوردم در تابستان سال ۱۴۰۱.

-برگزیده شدن در اولین دوره جشنواره ملی ذهن خلاق و دریافت لوح و تندیس ویژه جشنواره با اختراع اولم به نام کوله پشتی کوهستانی با قابلیت نجات و ردیابی دقیق محل افراد در پائیز سال ۱۴۰۱.

-کسب مقام دوم معلم فناور برتر استان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ .

-کسب مقام سوم  قسمت دانش بنیان در جشنواره تجلیل از جوانان برتر ایران زمین در کرج و در اسفند سال ۱۴۰۱.

-کسب مقام اول کشوری در دومین دوره جشنواره ملی نشان مطهر و در محور ویژه (ایران قوی و معلم آینده) به خاطر اختراعات و افتخاراتی که در زمینه ی اختراعات در سطح کشوری و جهانی کسب کردم.

-کسب مدال برنز کشوری و تندیس ویژه پنجمین دوره جشنواره کشوری لیگ اختراعات و ابتکارات آرموکاپ تابستان سال ۱۴۰۲.

-کسب مدال نقره جهانی اختراعات در سومین دوره مسابقات جهانی نوآوری و اختراعات ویژه اعضای فدراسیون جهانی مخترعان دارای لقب مخترع (INV) با اختراع کوله پشتی کوهستانی با قابلیت نجات و ردیابی دقیق محل افراد در مرداد ماه سال ۱۴۰۲ که با حضور بیش از ۸۳۰ اختراع از ۳۶ کشور جهان در مقر فدراسیون جهانی مخترعان واقع در شهر ژنو کشور سوئیس برگزار شد

-دریافت لوح تقدیر از سردار کریمی نایب رئیس انجمن ورزش های هوایی ایران بابت اختراع کلاه چتربازی هوشمند.

دریافت چندین لوح تقدیر از معاون مدیر کل اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان بابت اختراعات و عضویت در فدراسیون جهانی مخترعان.

قابل رویت بودن تصویر و نام یکی از اختراعات بنده در وبسایت انجمن مخترعین کشور (قسمت اسامی و تصاویر مخترعین).

و آخرین افتخاری که اخیرا موفق به دریافت آن شدم کسب مدال طلای کشوری و تندیس جایزه ویژه ششمین دوره جشنواره اختراعات و ابداعات آرموکاپ که ۲۶ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ در کرج برگزار شد و از اهمیت و سطح علمی بالایی برخوردار بود.

شما عضویت دائم در فدراسیون جهانی مخترعان(IFIA) و لقب مخترع(Inv) را در کارنامه ی افتخارات خود دارید،چه مولفه های خاصی برای دستیابی به این امتیاز لازم است؟

لقب مخترع (Inv) به مخترعانی که اختراعات مستقل در سطح جهانی داشته باشند و اختراعات آنان دارای ۳ ویژگی نوآوری در اختراع،اقدام‌متفکرانه و منفعت برای برای بشریت باشند و به تایید فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA) برسد، اعطا می شود.

چه کسانی در این راه مشوق شما بودند و به شما کمک کردند؟

پدر و مادر و برادرم به ویژه مادرم همواره حامی و مشوق بنده در این مسیر بودند و به من انگیزه می دادند و مرا تشویق می کردند.

بزرگترین آرزو و هدف شما در حوزه ثبت اختراعات چیست؟

بزرگترین آرزو و هدف هر مخترعی این است که روزی را ببیند که اختراع او به مرحله ی انبوه سازی و تجاری سازی برسد و این آرزوی قلبی من است.

از افتخارات خود در سطح بین المللی بیشتر برایمان توضیح دهید؟

در دومین دوره مسابقات جهانی نوآوری و اختراعات ویژه اعضای فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA) دارای لقب مخترع (Inv) که در تاریخ ۱۹ تا ۲۱ مرداد ماه سال ۱۴۰۱ برابر با ۱۰ لغایت ۱۲ آگوست سال ۲۰۲۲ میلادی و با حضور بیش از ۷۴۰ اختراع از ۳۲ کشور جهان از جمله :ایران، آمریکا،کانادا،روسیه،برزیل،چین در مقر اصلی فدراسیون جهانی مخترعان واقع در شهر ژنو کشور سوئیس برگزار شد،با یکی از اختراعاتم به نام کلاه چتربازی هوشمند در کلاس E و در بخش Rescue شرکت کردم و موفق به کسب مدال برنز جهانی اختراعات در اولین گام حضورم در مسابقات جهانی و بین المللی اختراعات شدم.

در سومین دوره مسابقات جهانی نوآوری و اختراعات ویژه اعضای فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA) دارای لقب مخترع (Inv) که در تاریخ ۲۹ تا ۳۱ مرداد مرداد ماه سال ۱۴۰۲ برابر با ۲۰ لغایت ۲۲ آگوست سال ۲۰۲۳ میلادی و با حضور بیش از ۸۳۰ اختراع از ۳۶ کشور جهان از جمله : ایران،مالزی،استرالیا،برزیل،چین،روسیه در مقر اصلی فدراسیون جهانی مخترعان واقع در شهر ژنو کشور سوئیس برگزار شد، با یکی دیگر از اختراعاتم به نام کوله پشتی کوهستانی با قابلیت نجات و ردیابی دقیق محل افراد در کلاس E و در بخش Rescue شرکت کردم و موفق به کسب مدال نقره جهانی اختراعات در دومین گام حضورم در مسابقات جهانی و بین المللی اختراعات شدم.

کلام آخر؟

و در آخر جا دارد که از تمام کسانی که در این مسیر مرا یاری و تشویق کرده  به خصوص خانواده ام، تشکر نمایم و همچنین جا دارد تشکر ویژه ای از دوست بسیار عزیزم مهندس محمد رضا داودی که همانند برادری مهربان به من کمک کرده و همواره در این مسیر دشوار یار و یاور من بوده و هیچگاه مرا تنها نگذاشت، داشته باشم.

تیم رسانه ای موج زاگرس ضمن تبریک هفته معلم به این معلم نخبه و آرزوی درخشش مجدد در سپهر علمی دنیا، از مسئولان کشوری درخواست کمک به انبوه سازی اختراعات وی در راستای کمک به بشریت دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.