کد خبر : 4460
تاریخ انتشار : جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴

امام جمعه اهواز:

دولت نظارت بیشتری بر کالاهای اساسی و ضروری مردم داشته باشد

دولت نظارت بیشتری بر کالاهای اساسی و ضروری مردم داشته باشد
امام جمعه اهواز تثبیت قیمت کالاهای اساسی و ضروری را مطالبه ای به حق توصیف کرد و از دولت خواست با نظارت جدی ، مستمر و قطع دست دلالان ، نگذارد مردم در تامین کالاهای اساسی و ضروری دچار مشکل شوند.

به گزارش موج زاگرس،  حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی‌فرد در خطبه دوم نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر افزود: ما خوزستانی ها باید میزبانی زائران اربعین کشورهای مختلف را قدر بدانیم و هرچه در توان داریم به زائران خدمت رسانی کنیم.

وی گفت: ما هم مثل برادران عراقی نباید هیچ فرقی بین زائران ایرانی و خارجی قائل شویم ، عراقی ها با جان و دل از زائران پذیرایی می کنند و هرآنچه دارند مخلصانه در طبق اخلاق قرار می دهند.

وی گفت:پذیرایی از زائران خارجی در خانه‌ها و رساندن رایگان آنان به مرزهای چذابه و شلمچه و همچنین استقبال از آنان پس از بازگشت از کربلا را نمونه هایی از این خدمتگزاری ها بیان کرد و افزود: پذیرایی از زائران خارجی اربعین را چیزی مثل جهاد تبیین که ضرورتی فوری و قطعی است بدانیم.

خطیب جمعه اهواز در ادامه پشتیبانی منظم و برنامه ریزی شده از موکب های اربعین را مورد تاکید قرار داد و افزود: لازم است هر پنج مسجد در استان یک موکب را پشتیبانی مالی و غذایی کنند و همه نیازهای آنان را تامین نمایند.

وی گفت:نباید هیچ موکبی در پذیرایی از زائران اربعین احساس کمبودی داشته باشد از این رو توصیه ما به مردم مومن و انقلابی خوزستان است که کمک حال موکب ها باشند تا خداوند رزق و روزی آنان برکت دهد.

امید به آینده در جامعه را تقویت کنیم

نماینده ولی فقیه در خوزستان به ضرورت امید آفرینی در جامعه اشاره کرد و گفت: آنهایی که یاس و ناامیدی را در جامعه تزریق می کنند در خط دشمن هستند و خواسته یا ناخواسته خط دشمن را دنبال می کنند.

حجت الاسلام موسوی فرد در ادامه افزود: ما نباید از نصرت الهی که خداوند بارها در قرآن تاکید فرموده غافل شویم ، در زمان حیات پیامبر (ص) نیزعده‌ای احساس ناامیدی می کردند و از نصرت خداوند غافل بودند ولی خدای متعال نصرت و پیروزی را برای مسلمانان را رقم زد و آنان را بر دشمنان پیروز کرد.

وی تزلزل و ناامیدی در صهیونیست‌ها و احساس ضعف آمریکا را نشانه هایی از نصرت خداوند بیان کرد و افزود: آمریکایی ها به اعتراف خودشان هفت هزار میلیارد دلار در غرب آسیا هزینه کردند ولی رییس جمهور سابق امریکا به علت عدم احساس ناامنی ، دزدانه وارد عراق می شود و حاکمیت این کشور را نقض می کند.

دولت نظارت بیشتری بر کالاهای اساسی و ضروری مردم داشته باشد

امام جمعه اهواز تثبیت قیمت کالاهای اساسی و ضروری را مطالبه ای به حق توصیف کرد و از دولت خواست با نظارت جدی ، مستمر و قطع دست دلالان ، نگذارد مردم در تامین کالاهای اساسی و ضروری دچار مشکل شوند.

وی گفت: مردم هم اکنون در تهیه کالاهای مورد نیاز خود به زحمت افتاده‌اند البته دلالان در نوسانات قیمت کالاها نقش دارند و با این کار نارضایتی در مردم ایجاد می کنند.

نظام اسلامی بر پایه ایمان ، تقوا و صداقت است

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان تفاوت های نظام اسلامی با نظام های طاغوتی گفت: بر خلاف نظام‌های طاغوتی و غیر الهی که زرسالار ، زورسالار و حیله سالار هستند، نظام اسلامی بر مبنای ایمان به خدا ، تقوا و صداقت است.

وی با استناد به پیش‌بینی امام راحل که “اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد” افزود:این وعده الهی است که اسلام با ظهور حضرت مهدی (عج) در دنیا حاکم خواهد شد و حکومت های طاغوتی راهی جز زوال و نابودی نخواهند داشت.

خطیب جمعه اهواز با گرامیداشت هفته دولت و سالروز شهادت مظلومانه شهیدان و رجایی اظهار کرد: مسئولان به این شهیدان والامقام تاسی و به مردم خدمت کنند و خستگی نشناسند.

حجت‌الاسلام موسوی فرد در خطبه نخست نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی و یاد مرگ بودن بیان کرد:همه ما باید یک روزی در پیشگاه الهی حاضر شویم و پاسخگوی اعمال خود باشیم.

انتهای پام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.