کد خبر : 1694
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱

رونمایی از ۳۰ عنوان کتاب خوزستان به ‌مناسبت هفته کتاب

به گزارش موج زاگرس،   آیت‌الله محسن حیدری در همایش تجلیل از فعالان و خادمان کتاب و رونمایی از بیش از ۳۰عنوان کتاب حوزه علمیه استان خوزستان، ضمن گرامیداشت سالروز وفات علامه طباطبایی اظهار داشت : علامه طباطبایی  شخصیته فرهیخته و برجسته جهان اسلام و تشیع است.

وی با بیان اینکه استعدادهای فوق العاده خواهران حوزه علمیه دارند، گفت:  خواهران بسیار مستعد و فاضله‌ای در  بین طلبه‌های خواهران استان خوزستان وجود دارد که می‌توانند آثار بدیع و  فاخری به وجود بیارند؛  ولی این استعدادها متاسفانه ناشناخته است.

حیدری با اشاره به اهمیت تالیف کتاب گفت: کسانی که می‌خواهند کتاب بنویسند باید خوب بررسی کنند که نیاز جامعه چیست. اگر مطابق با نیاز جامعه نوشته نشود استعدادها  و هنرها هدر می‌رود؛  باید طبق نیاز جامعه کتاب نوشته بشود.

وی یادآور شد: در زمینه گردآوری میراث اهل البیت(ع) علمای اهوازی نقش بسیار مهمی را ایفا کردند ولی متاسفانه ناشناخته است.

حسن حیدری در ادامه افزود: سه بزرگ مرد اهواز از جمله حسین بن سعید اهوازی، حسن بن سعید اهوازی و علی بن مهزیار اهوازی در قرن سوم هجری در دوران امام رضا(ع)، امام جواد(ع) و امام هادی(ع) بودند که کاری کارستان انجام دادند که اگر در آن برهه تاریخ انجام نمی‌دادند شیعه دو سوم میرایث فرهنگی ائمه را از دست می‌داد. این سه نفر در زمینه تالیف کتاب متناسب با نیاز جامعه ۱۲۰ کتاب در آن زمان نوشته‌اند و تشیع را زنده کردند.

نماینده مردم خوزستان با تاکید بر اینکه  باید نیاز روز جامعه را متوجه بشویم و بر اساس نیاز جامعه قلم بزنیم، گفت:  دستگاه‌ها امنیتی، فرهنگی و سیاسی که در این زمینه معلومات درست و دقیقی دارند باید اطلاعات خودشان را دراختیار مولفان قرار دهند.

وی با بیان اینکه مولفان باید آگاهانه تیر خودشان را به هدف بزنند تا مفید و فایده داشته باشد گفت: مولفان نباید به صورت سلیقه‌ای کتاب بنویسند؛ باید به صورت مطالعه شده و هدفمند کتاب بنویسند تا آن کتاب اهمیت داشته باشد.

در ادامه مجید منادی معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه در حوزه کتاب کم کاری شده است، اظهار داشت: در مطالعه کتاب و اشاعه فرهنگ کتابخوانی مانند دیگر امور باید استقامت وجود داشته باشد و ارزش و اهمیت کتاب باید مود توجه قرار گیرد.

وی به سخنانی از مقام معظم رهبری درباره اهمیت مطالعه کتاب اشاره کرد و افزود: مطالعه کتاب فوائد زیادی برای فرد دارد اگر کودکان و نوجوانان و جوانان ما به مطالعه کتاب عادت کنند، می‌توانند شخصیت‌های خوب در کتاب را به‌عنوان الگوی موفق برای خود انتخاب کنند.

به گزارش تسنیم، در این همایش  با حضورآیت‌الله حسن حیدری نماینده مردم استان خوزستان درمجلس خبرگان رهبری  از بیش از ۳۰ کتاب حوزه علمیه خواهران استان خوزستان رونمایی شد و نیز از فعالان و خادمان کتاب سراسر استان خوزستان تجلیل شد.

انتهای پیام/بهار آب روشن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.