کد خبر : 3158
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۳:۵۰

مهمترین عناوین خبری آموزش و پرورش خوزستان:

ویژه|۷خبرِ مهمِ ۷۲ساعت اخیرِ آموزش و پرورش خوزستان+تصاویر

ویژه|۷خبرِ مهمِ ۷۲ساعت اخیرِ آموزش و پرورش خوزستان+تصاویر
مهمترین اخبار 72ساعت گذشته آموزش و پرورش استان خوزستان در یک خبر به شرح ذیل است.
به گزارش موج زاگرس،    مهمترین اخبار ۷۲ساعت گذشته آموزش و پرورش استان خوزستان در یک خبر به شرح ذیل است.
با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور؛

آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای والامقام شهر اهواز برگزار شد

 علیرضا عبدی امروز دوشنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۲ در آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای والامقام شهر اهواز شرکت کرد.

گفتنی است در این برنامه معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان و روسای نواحی چهارگانه اهواز و جمعی از همکاران حضور داشتند.

*************************

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در افتتاحیه طرح تابستانه حسنی ؛

پیش بینی مشارکت ۵۰۰ هزار دانش آموز خوزستانی در طرح های اوقات فراغت

 مسعود حمیدی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در افتتاحیه طرح تابستانه اوقات فراغت حسنی ؛ با اشاره به شعار ” تابستان تعطیل نیست ” گفت : تعطیلی در نظام تعلیم و تربیت و به ویژه در محبث مهم پرورش و تربیت نسل نوجوان وآینده دار بی معنا است.

وی اظهار کرد : رشد ایران اسلامی ، بدون توقف و با شتاب ارزشمندی در حال رخ دادن است و در این مسیر نسل آینده کشور می تواند تاریخ این سرزمین را به زیبایی رقم بزند .

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با عنوان اینکه شیوه آموزش در تابستان تغییر پیدا کرده است ، افزود : برای هر مقطع تحصیلی و به تناسب جنسیت برنامه های مختلفی تحت عنوان غنی سازی اوقات فراغت امسال در نظر گرفته شده است.

حمیدی نژاد با اشاره به اینکه در یکهزار و ۵۰۰ مرکز و پایگاه در سطح استان فعالیت های تربیتی تابستانه انجام خواهد گرفت ، اظهار کرد : پیش بینی می شواد بیش از ۵۰۰ هزار دانش آموز خوزستانی در طرح های مختلف اوقات فراغت شرکت کنند .

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اردوی راهیان پیشرفت قطعا در برنامه ای امسال در نظر گرفته شده است ، ادامه داد : بیش از ۱۵۰ هزار دانش آموز امسال به اردوهای راهیان پیشرفت اعزام خواهند شد.

پیش بینی مشارکت 500 هزار دانش آموز خوزستانی در طرح های اوقات فراغت

پیش بینی مشارکت 500 هزار دانش آموز خوزستانی در طرح های اوقات فراغت

پیش بینی مشارکت 500 هزار دانش آموز خوزستانی در طرح های اوقات فراغت

پیش بینی مشارکت 500 هزار دانش آموز خوزستانی در طرح های اوقات فراغت

پیش بینی مشارکت 500 هزار دانش آموز خوزستانی در طرح های اوقات فراغت

پیش بینی مشارکت 500 هزار دانش آموز خوزستانی در طرح های اوقات فراغت

پیش بینی مشارکت 500 هزار دانش آموز خوزستانی در طرح های اوقات فراغت

***********************
معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران و روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان بیان کرد:

مردمی سازی تنها راه موفقیت نهضت سوادآموزی است/ضرورت حرکت به سمت مدرسه محوری در حوزه آموزش سواد در سطح کشور

 علیرضا عبدی امروز دوشنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۲ در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران و روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان اظهار کرد: ارائه آموزش های تخصصی در حوزه سواد به عنوان یک تکلیف قانونی به صورت ویژه در دستور کار دولت مردمی قرار دارد و بر این اساس وزارت آموزش و پرورش از تمام ظرفیت های خود از جمله ظرفیت های مردمی برای اجرایی شدن اهداف حوزه سوادآموزی با تاکید بر مفاد سند تحول بنیادین دنبال می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه سواد یک تکلیف قانونی و فراقوه ای در کشور است؛ خاطرنشان کرد: کار در حوزه سوادآموزی پرچالش است و نیاز به یک روحیه جهادی دارد و البته امروز اقناع سازی با تاکید بر نقش تحولی مدرسه یکی از مهمترین راهبردهای پیش روی مجموعه تعلیم و تربیت کشور در حوزه سوادآموزی است.

عبدی در عین حال با اظهار اینکه استفاده از ظرفیت مساجد؛ پایگاه های بسیج و در راستای اقناع سازی و جذب سوادآموز امری ضروری و اجتناب ناپذیر است؛ توضیح داد: امروز سه گانه مدرسه، خانه و مسجد کلید راه تحقق اهداف آموزش و پرورش در حوزه های مختلفی مانند مبارزه با بی سوادی و همچنین بازماندگی از تحصیل است و می تواند نقش مهمی در موفقیت برنامه های تربیتی ایفا کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در پایان گفت: حرکت در مسیر مدرسه محوری در حوزه آموزش سوادآموزی به عنوان یک برنامه اولویت دار در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت کشور قرار دارد و در این راستا می بایست با تاکید بر اهمیت آموزش سواد از همه ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری استفاده کرد.

********************

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در اجلاس ویدئو کنفرانس مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان عنوان کرد:

سوادآموزی یک نهضت جهادی در راستای گسترش دانش و آگاهی است

مسعود حمیدی نژاد امروز دوشنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۲ در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران و روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان بیان کرد: در استان خوزستان بالغ بر ۳ هزار و ۴۰ آموزش دهنده سواد مشغول فعالیت هستند و این آموزش دهنده ها بالغ بر ۲۵ هزار نفر سوادآموز را در دوره های مختلف سوادآموزی تحت پوشش قرار داده اند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای دوره های سوادآموزی در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت؛ خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای اجرای برنامه های تحولی در حوزه سوادآموزی توسعه کمی و کیفی مراکز یادگیری محلی است که به عنوان پایگاه اصلی اجرای برنامه های عملکردی حوزه سوادآموزی تلقی می شود. در استان خوزستان ۹ مرکز یادگیری محلی فعال هستند و به سوادآموزان خدمات آموزشی و مهارتی ارائه می دهند.

حمیدی نژاد در پایان گفت: سوادآموزی و ترویج و بسط سواد در جامعه اقدامی ارزشی است و نهضتی ادامه دار و مستمر در راستای گسترش دانش و آگاهی در جامعه اسلامی است.

 **************************
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در کارگروه استانی ساماندهی اوقات فراغت عنوان کرد:

اعزام ۱۷۰ هزار دانش آموز و معلم خوزستانی به اردوهای راهیان پیشرفت

مسعود حمیدی نژاد امروز سه شنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۲ در کارگروه استانی ساماندهی اوقات فراغت اظهار کرد: ۱۵۰ هزار دانش آموز و ۲۰ هزار معلم در ماه های تیر و مرداد سال جاری در قالب طرح جامع راهیان پیشرفت به اردوهای اختصاصی اعزام خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این اردوها؛ خاطرنشان کرد: آشنا ساختن دانش آموزان و معلمان با دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های صنعتی؛ کشاورزی و تولیدی از جمله اهداف برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در سطح استان خوزستان است‌.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان یادآور شد: در سال گذشته نیز بالغ بر ۱۳۷ هزار دانش آموز و ۳ هزار فرهنگی به اردوهای راهیان پیشرفت در سراسر استان اعزام شدند و شرکت های کشت و صنعت نیشکر؛ پارک های علم و فناوری؛ پالایشگاه گاز و نفت؛ نیروگاه رامین؛ آزمایشگاه های پژوهشی تحقیقاتی دانشگاه های شهید چمران و جندی شاپور اهواز بازدید کردند.

******************
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان در نشست تخصصی و هم اندیشی حلقه مربیان سازمان بسیج فرهنگیان عنوان کرد:

اعزام ۲۵ هزار فرهنگی خوزستانی به اردوهای راهیان پیشرفت/شرکت ۴ هزار فرهنگی در دوره تخصصی طرح ولایت بسیج فرهنگیان

محمد صالح جمالی در نشست تخصصی و هم اندیشی حلقه مربیان سازمان بسیج فرهنگیان با بیان اینکه بسیج فرهنگیان برنامه های گسترده ای برای بسط و گسترش روحیه جهادی در جامعه در دستور کار دارد؛ خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های اولویت دار سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان برگزاری و اجرای اردوهای راهیان پیشرفت برای معلمان و دانشجو معلمان است و بر این اساس ۲۵ هزار نفر از فرهنگیان خوزستانی در قالب اردوهای راهیان پیشرفت در یک سال گذشته از کارخانجات و شرکتها و مناطق نظامی بازدید کرده اند و همچنین در برنامه های زیارتی از جمله زیارت مشهد مقدس شرکت کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت ۴ هزار فرهنگی در دوره تخصصی طرح ولایت؛ خاطرنشان کرد: برگزاری دوره مبانی اندیشه اسلامی برای فرهنگیان شاهد استقبال پرشور فرهنگیان خوزستانی در سال گذشته بود و امسال نیز پیش بینی ما استقبال چندبرابری است. این دوره در مشهد مقدس برگزار می شود و علاقه مندان می توانند از طریق سامانه https://hamzevasl.ir/ نسبت به ثبت نام در این دوره عقیدتی اقدام کنند.

جمالی در پایان گفت: بسیج فرهنگیان ظرفیت های خوبی در حوزه نیروهای جهادی و همچنین حوزه های آموزشی و تربیتی دارد و بی شک می بایست این ظرفیت ها در اختیار مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار گیرد.

انتهای پیام/

*************************

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در حاشیه بازدید از روند برگزاری مرحله استانی نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی عنوان کرد:

شرکت ۱۰۰ هزار دانش آموز خوزستانی مرحله منطقه ای نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی/جشنواره های دانش آموزی فرصتی برای ترویج و گسترش مهارت های علمی در بین دانش آموزان/رقابت ۹۴۰ دانش آموز خوزستانی در مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی

 مسعود حمیدی نژاد امروز چهارشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از روند برگزاری مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی با تاکید بر ضرورت بسترسازی برای آموزش مهارت های علمی به دانش آموزان؛ خاطرنشان کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی یکی از مهمترین اجزای فرآیند تحقق برنامه درسی ملی است و بر این اساس اجرای صحیح و مطلوب فعالیت های علمی، پژوهشی به صورت پروژه محور و هدفمند توسط دانش آموزان یکی از اصلی ترین راهبردهای اجرای این جشنواره است که زمینه شناسایی و شکوفایی استعدادها و توانایی های دانش آموزان را فراهم می سازد.

وی در ادامه با اشاره به شرکت ۱۰۰ هزار دانش آموز خوزستانی در مرحله منطقه ای این جشنواره؛ خاطرنشان کرد: بالغ بر ۹۴۰ دانش آموز برگزیده منطقه ای در مرحله استانی با یکدیگر در ۱۳ محور با یکدیگر به رقابت می پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با برشمردن محورهای این جشنواره؛ توضیح داد: محورهایی از جمله ازمایشگاه؛ برنامه نویسی؛ بازارچه دست سازه، مناظره؛ زبان انگلیسی؛ریاضی؛ قران و معارف؛ ادبیات؛ بازی های مهارتی و تربیت بدنی و سلامت مهمترین بخش های این دوره از جشنواره هستند.

حمیدی نژاد در پایان یادآور شد: برگزاری جشنواره هایی از جمله جشنواره نوجوان خوارزمی فرصتی ارزشمند برای تحقق ساحت تربیت علمی و فناورانه سند تحول بنیادین است و این مهم می بایست با تکیه بر الگوهای علمی و تخصصی صورت پذیرد‌.

 انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.