کد خبر : 4754
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان خوزستان:

گازرسانی به ۲۴۳ روستای محروم استان خوزستان

گازرسانی به ۲۴۳ روستای محروم استان خوزستان
مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان خوزستان گفت:در دولت سیزدهم تاکنون به ۲۴۳ روستای محروم در استان خوزستان گاز رسانی شده است.

به گزارش موج زاگرس،   کیهان ساکی‌پور امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت سیزدهم تاکنون به۲۴۳ روستای محروم در استان خوزستان گاز رسانی شده است.

وی افزود: در استان خوزستان حدود۸۷ درصد روستاها و۹۹درصد شهرها در مجموع۹۷ درصد خانوارها پوشش گازرسانی هستند که خوشبختانه جزء استان‌های پیشرو در بحث صنعت گازرسانی هستیم.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان خوزستان گفت: میزان شبکه‌های اجرایی در دولت سیزدهم ۲هزار و ۷۰۰کیلومتر بوده و ۲۷ هزار و ۵۰۰ انشعاب گاز نصب شده است که ۹۲هزار۱۴۵عدد ظرفیت اشتراک پذیری در استان ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: به ۵۳۰ صنعت در استان خوزستان گازرسانی شده که جایگزین سوخت‌های مایع شدند تا از آلودگی‌های زیست محیطی جلوگیری شود

ساکی‌پور گفت: شبکه‌های گاز اجرا شده در طول ۵۰ سال فعالیت شرکت گاز استان خوزستان حدود ۲۱ هزار ۲۵۴ کیلومتر است که از این مقدار ۲ هزار ۷۰۰ کیلومتر در ۲ سال دولت سیزدهم اجرا شد.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان خوزستان با بیان اینکه ۳ هزار و۴۲۰ روستا استان قابلیت گازرسانی دارند، عنوان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۲۶۴ روستا تحت پوشش گاز و ۱۹۵ روستا در پوشش پروژه‌های در دست اجرای گازرسانی هستند.

وی ادامه داد: ۸۸ شهر در سطح استان داریم که به ۸۶ شهر گازرسانی شده، و حال انجام گاز رسانی به دو شهر دیگر نیز هستیم.

ساکی پور با اشاره به اقدامات شرکت گاز در خوزستان در سال۱۴۰۲ بیان کرد: گازرسانی به ۱۵۰ روستای جدید که عمدتاً در شهرهای لالی، اندیکا، مسجدسلیمان، شوش، هویزه و ایذه از جمله برنامه‌های کاری ما در سال جاری است.

وی افزود: در سال جاری گاز رسانی به ۸۱واحد صنعتی در شورای اقتصاد در دستور کار داریم که اکنون تحت حمایت دولت هستند و باید به‌صورت رایگان به آنها گاز رسانی کنیم.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان خوزستان با بیان اینکه گاز رسانی به ۱۰۰ واحد تولیدی صنعتی جزء برنامه‌ای کاری ما است، تشریح کرد: در شهرستان چلو اندیکا تقریبا ۷۰ کیلومتر از نقاط و حفره‌های خالی از گاز با ۲۰ پروژه در دست اقدام هستند.

ساکی پور با بیان اینکه عمده پروژه‌های ما در گاز استان در بخش روستایی و نقاط صعب العبور هستند، گفت: در شهرستان اندیکا با توجه به صعب العبور بودن منطقه گاز رسانی به صورت مخازن سی‌ان‌جی انجام می‌شد که خوشبختانه در دولت سیزدهم اجرای خطوط گازرسانی محقق شد.

وی ادامه داد: حدود ۷۰ درصد شهرستان اندیکا گازرسانی شده عمده کارها در نقاط صعب‌العبور بودند که هزینه‌های سنگ شکافی سنگینی دارد که هزینه عملیات اجرایی آنها بیش‌از ‌شاخص‌های معمول سازمان برنامه بودجه انجام می‌شود.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان خوزستان یکی از مهم‌ترین مشکلات اجرای پروژه‌های این شرکت را وجود معارضین عنوان کرد و گفت: تا وقتی معارض است نه تنها پروژه پیشرفت ندارند بلکه شرکت گاز با پرداخت خسارت خواب کارگاهی مواجه می‌شود که در این خصوص انتظار همکاری از مسئولان محلی را داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.