کد خبر : 2900
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵

رئیس کل دادگستری خوزستان:

بخشش محکومان به قصاص «به حرمت امام رئوف»

بخشش محکومان به قصاص «به حرمت امام رئوف»
رئیس کل دادگستری خوزستان از برقراری صلح و سازش بین دو طایفه بزرگ در شهرستان حمیدیه خبر داد و گفت: اولیا دم دو طائفه در حمیدیه با تأسی به پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» محکومان به قصاص را بخشیدند.
به گزارش موج زاگرس ، علی دهقانی رییس کل دادگستری استان خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به‌دنبال وقوع یک فقره نزاع در اسفند سال گذشته که منتهی به قتل دو نفر از هر دو طایفه و متعاقب آن افزایش درگیری و آتش سوزی چندین دستگاه خودرو و منزل مسکونی شده بود، اقدامات قضائی جهت دستگیری مسببان و مباشران درگیری صادر شد.

وی ادامه داد: با ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف استان خوزستان جهت برقراری صلح و سازش، جلسات متعددی با حضور طرفین پرونده و جمعی از بزرگان طوایف و اعضای شورای حل اختلاف و معتمدین محلی تشکیل شد که در نهایت اولیای دم طرفین دعوا با حرمت‌گذاری به بزرگان جلسه و امام رضا (ع)، از شکایت خود به طور کامل صرف نظر کرده و رضایت بی‌قید و شرط خود را اعلام کردند.

دهقانی گفت: در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه و همچنین سند تحول قضایی مبنی بر لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و تاکید بر استفاده از ظرفیت شواری حل اختلاف در حل و فصل خصومت و اصلاح ذات‌البین، این موضوع با ملاحظه ظرفیت‌های قانونی، در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

پایان پیام/

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.