کد خبر : 5497
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

استاندار خوزستان:

قوانین و مقررات استاندارد سختگیرانه باشد+تصاویر

قوانین و مقررات استاندارد سختگیرانه باشد+تصاویر
استاندار خوزستان گفت: باید کاری کنیم که مقررات استاندارد سختگیرانه اما در عین حال سهل‌الوصول باشد و ارتباط آن با جامعه نه فیزیکی بلکه سیستمی و هوشمند باشد که هم مردم و هم فروشندگان بتوانند با مقیاس‌ها و استانداردها آشنا باشند و در مسیر با مشکل روبرو نشویم.

به گزارش موج زاگرس،  علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان روز چهارشنبه ۱۷ آبان ماه در مراسم گرامیداشت هفته استاندارد در سالن همایش های گیت بوستان اهواز ضمن تقدیر از زحمات کارکنان اداره استاندارد خوزستان، اظهار کرد: جریان اصلی که کشور ما در بحث استاندارد دنبال می‌کند یک مساله واقعی و جدی است و کوتاهی در این زمینه قابل بخشش نیست.

وی افزود: در هیچ زمانی نباید از استانداردها کوتاه بیایم چرا که جان انسان‌ها برای ما بسیار با ارزش است.

استاندار خوزستان با تاکید بر نظارت استاندارد در همه زمینه‌ها بیان کرد: موضوع استاندارد چه از کشور مبدا که قرار است از آن کالایی وارد کشو بشود و چه کالاهایی که در کشور تولید می‌شوند در کنار همکاری سازمانهای بازرسی بین المللی ما نیز باید مراقبت‌های لازم را در خصوص آنها را داشته باشیم.

حسینی محراب تحقق عدالت و سلامت را منوط به اجرای قوانین صحیح استاندارد برشمرد و عنوان کرد: مقوله استاندارد به دلایلی در کشورهای جهان سوم رعایت نمی‌شود چرا که شرکت‌های مافیایی معمولاً وقتی می‌خواهند کالایی را بفروشند می‌دانند نرخ این ماده در ابتدا بالا است و سپس به تدریج و سال به سال کمتر می‌شود.

وی افزود: یعنی اگر سال اول ۱۰۰ دلار باشد سال دوم ۸۰ دلار و سال سوم ۶۰ دلار و به تدریج این قیمت کمتر می‌شود که مجبور می‌شوند کالا یا ماده مورد نظر را معدوم یا به کشورهای جهان سوم یا آفریقایی ارسال کنند.

حسینی محراب گفت: قطعاً در این شرایط سعی می‌کنند جهان سومی‌ها را به گونه‌ای تلقین کنند که آن‌ها دارند جنس ارزانی را خریداری می‌کنند اما در واقع به قیمت جانشان تمام می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که این ماده از نظر بهداشت و آزمایشگاه آن‌ها استاندارد است اما این استاندارد سازی نمی‌تواند درهمه زمینه‌ها مشکلات ما را در برون مرز، گمرک و خرید کالا و خدمات کشور را به اطمینان برساند و این نقش قوی و وسیع شما است است که می‌تواند این مشکل را حل کند.

حسینی محراب بیان کرد: دربحث استاندارد نظریات آزمایشگاه  برای استاندارد، دادگاه و سازمان بازرسی مورد قبول است و اگر آزمایشگاه‌های ما ضعف داشته باشند یا ابزار دقیقی  برای آزمایش نداشته باشند به طور حتم در میدان نتیجه‌‌گیری خوبی نخواهیم داشت و سبب می‌شود افراد متخلف سوءاستفاده‌های خودشان را بکنند.

وی افزود: جان انسان‌ها ارزش بسیار زیادی دارد ضمن اینکه دین ما نجات جان یک انسان را نجات همه انسان‌ها و کشته شدن یک انسان را کشته شدن همه بشریت می‌داند.

حسنی محراب گفت: ما دوست نداریم تراریخته در کشور شکل بگیرد تا برخی جریان‌ها از شرایط پیش آمده سوءاستفاده کرده و سونامی‌های سرطان را در کشور راه بیندازند.

وی بیان کرد: باید کاری کنیم که مقررات استاندارد سختگیرانه اما در عین حال سهل‌الوصول باشد و ارتباط آن با جامعه نه فیزیکی بلکه سیستمی و هوشمند باشد که هم مردم و هم فروشندگان بتوانند با مقیاس‌ها و استانداردها آشنا باشند و در مسیر با مشکل روبرو نشویم.

حسینی محراب گفت: رقبای ما در بازارهای بین المللی و منطقه سعی می‌کنند جمهوری اسلامی را حذف کنند و یکی از اصلی‌ترین مسیر برای آن‌ها وجود کالاهای غیر استانداردی است که از کشور خارج  می‌شود.

وی گفت: دشمنان جمهوری اسلامی با تزویر، تقلب و جعلی که در برندها و استانداردها صورت می‌گیرد و درخارج از کشور به منصه ظهور می‌رسد در رسانه‌ها خود علیه کالاهای جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کنند.

۱۳۸
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.