کد خبر : 4643
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

نهضت‌های قرن‌های اخیر، اکثراً ضد حکومت‌های ظالم و فاسدی بودند

نهضت‌های قرن‌های اخیر، اکثراً ضد حکومت‌های ظالم و فاسدی بودند
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تجمعات اربعینی، نمونه‌ای از قدرت اسلام واقعی است که لرزه بر تن دشمنان انداخته است.

به گزارش موج زاگرس؛    آیت الله محسن حیدری در جلسه از همایش ندا الاقصی که در حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شد، با اشاره به مراسم در حال اجرای اربعین شهادت امام حسین (ع) و ارتباط تجمعات میلیونی اربعین با مسئله آزادسازی فلسطین و مسجد الاقصی گفت: در ابتدا باید منزلت امام حسین (ع)، نزد تمام مسلمانان و تمامی آزادگان جهان را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: منزلت امام حسین (ع) نزد مسلمانان از قرآن و احادیث پیامبر اکرم (ص) نشأت گرفته است و این بر همگان واضح است، اما در خصوص عنایت آزادگان جهان به شخصیت امام باید گفت که امام حسین (ع) با نهضت خود، مدرسه‌ای جاودانه در طول تاریخ برای آزادگی، عدالت و مقابله با ظلم بنا کرد و به همین دلیل است که آزادگان جهان، همیشه به شخصیت امام حسین (ع) به عنوان نماد آزادگی اقتدا می‌کنند.

آیت الله حیدری به تأثیر نهضت امام حسین (ع) بر برپایی نهضت‌های اسلامی در طول تاریخ، به‌خصوص نهضت‌های قرن‌های اخیر پرداخت و بیان کرد: نهضت‌های قرن‌های اخیر، اکثراً ضد حکومت‌های ظالم و فاسدی بودند که از طریق غرب بر کشور‌های اسلامی به قدرت رسیدند، اما با آزادگی ملت و رهبری علمای دینی با استفاده از رهنمود‌های مدرسه آزادگی اباعبدالله الحسین (ع)، توانستند مقابل این حکومت‌ها ایستادگی کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: از این بین می‌توان به ملت‌های کشور‌های ایران، لبنان، عراق و… اشاره کرد.

آیت الله حیدری با اشاره به تأثیر نهضت امام حسین (ع) بر مقاومت ملت فلسطین پرداخت و گفت: انقلاب ملت فلسطین، جزئی از کیان امت اسلامی است و همانطور که انقلاب‌های گذشته امت‌های اسلامی به صورت نظری و عملی از نهضت امام حسین (ع) تاثیر پذیرفته، انتفاضه فلسطینی نیز به همین گونه است.

وی افزود: مقاومت مردم فلسطین با دستان خالی در مقابل رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی، پاسخ عملی به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) است. ندای امام برای پیروزی حق و مظلومان است و مردم فلسطین لبیک‌گوی این دعوت هستند.

آیت‌الله حیدری در ادامه به تشریح نقش زیارت اربعین در پشتیبانی از مقاومت اسلامی در فلسطین پرداخت و عنوان کرد: در دو دهه اخیر و مخصوصاً پس از سقوط رژیم بعثی در عراق، زیارت اربعین نزد محبان امام حسین (ع)، جایگاه بسیار بزرگی پیدا کرده است و به تجمعات میلیونی تبدیل شده است که نظیری در عالم ندارد.

وی در ادامه افزود: دقیقاً در همین دو دهه نیز، مقاومت اسلامی به پیروزی‌های بزرگی مانند پیروزی مقاومت‌های اسلامی لبنان در جنگ ۳۳ روزه در مقابل رژیم صهیونیستی، مقاومت غزه، مقاومت اسلامی در عراق و سوریه در مقابل داعش، تکفیری‌ها و… دست یافته است. آیا می‌توان این پیروزی‌ها را به صورت تصادفی همزمان با زیارت اربعین دانست؟

آیت‌الله حیدری در جواب به سوال فوق گفت: واقعیت این است آزادگانی که این پیروزی‌های بزرگ را رقم زدند، همان زوار اربعین سید الشهدا بوده‌اند و هستند؛ و باید بگویم که تجمعات اربعینی، نمونه‌ای از قدرت اسلام واقعی است که لرزه بر تن دشمنان انداخته است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری از تمام زوار امام حسین (ع) و مسلمانان خواست که در هر حال مسئله فلسطین را فراموش نکنند چراکه تحقق آزادی ملت فلسطین، از چنگال رژیم صهیونیستی، وظیفه‌ای شرعی است که تمام علمای اسلام بر آن اتفاق نظر دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.